Persingen 1 Postad 1 Juni , 2021 Hej. Var ansluter jag varvräknaren på motorn. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 1 Juni , 2021 1 timme sedan skrev Persingen: Hej. Var ansluter jag varvräknaren på motorn. På dieselmotorer brukar man ansluta varvräknaren till en anslutning som heter "W" på generatorn, varvräknaren har motsvarande anslutning "W" på baksidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 976 Postad 1 Juni , 2021 14 timmar sedan skrev Persingen: Hej. Var ansluter jag varvräknaren på motorn. Vad är MD-2 D ? Om det är en Penta MD-2 b som avses så är original anslutningen en speciell mässingfärgad givare uppe i närheten av oljepåfyllningslocket i bakkant på motorn. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persingen 1 Postad 20 Juni , 2021 Jag hade fel, det är en MD2B. Nu vet jag vad du menar, skall prova imorgon. Tack för hjälpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser