R0bbaan 0 Postad 29 Maj , 2021 Chao Har en Vp 5.0 GL. Startar lätt o fint,går bra på tomgång MEN inte när man trycker på,dvs inte smyger på gasen. Spelar ingen roll på tomgång elr med växel i. Trycker jag på när motorn har högre varv än från tomgång till planing så är det inga problem. Men från tomgång till plan får jag gasa stegvis. Den bluddrar till o vill inte. Stiften ser bra ut o byttes förra säsongen så även resterande tänddelar. Funkade bra hela säsongen Ingen svartrök elr dylikt. Hittar inga läckage heller. Förgasaren är en Holley 3250, finns en skruv som reglerar spjällen om jag förstått det rätt. Denna ska ligga så nära "tryckaren" som möjligt utan att vara öppen, men när man ger gas ska spjället/en öppna sig fort. Jag tycker den verkar rätt justerad. Någon med tips?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 977 Postad 29 Maj , 2021 Låter som att axpumpen inte funkar som den ska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
R0bbaan 0 Postad 29 Maj , 2021 Det va den jag menade. Antingen den eller att den får för mycket soppa vid låga varv så när man drar på så har den för mycket att jobba med? Väl i höga varv suttar den i sig soppan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser