brunsson 6 Postad 28 Maj , 2021 Hej, nybörjare på ägarsidan som nu försöker reda ut allt som går med vår första, kära båt. Var nere och rengjorde efter tidigare ägares spilligheter, fann då denna och mitt erkänt otränade ögat har inte en susning om vad det är. Den ligger i aktern vid motorn (d3 190 2008 i en delta 25 sc) Mvh 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 28 Maj , 2021 Jag tycker att det ser ut som den elektriska delen av en fjärrstyrd ventil. I mitten skall det sitta en stång, eller pistong som skall påverka en ventil för vatten, olja, tryckluft eller kanske mer troligt för gasol... Sannolikt kan du klippa kablarna och slänga den i elektronikåtervinningen, men innan du gör det så följ kablarna och se vad dom tar vägen, kanske den ändå är till någon slags installation som nu inte fungerar. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 121 Postad 28 Maj , 2021 (redigerade) Japp, det är spolen till en magnetventil. Redigerad 28 Maj , 2021 av touchwood 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
brunsson 6 Postad 28 Maj , 2021 Stort tack till er båda👌 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 426 Postad 29 Maj , 2021 Kan det vara från den elektriska ventilen för bränsletillförseln? På min VP D4 sitter den magnetventil på bränsleslangen mellan förfiltret och finfiltret. Den styrs av tändningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 171 Postad 29 Maj , 2021 Ett av de första jag installerade i min Cumulus för 14 år sedan. En fjärrstyrd gasventil till gasolstallationen, placerad i den ventilerade ankarboxen. Därifrån kopparrör o korta slangar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser