Atletarn 1 Postad 26 Maj , 2021 Här kommer en fråga som ni säkert inte sett förut, placering av ekolodsgivare 🙄. Har beställt ett nytt ekolod ( Lowrance hook reveal 7) och ska montera detta i te helga vare tänkt. Har googlat så gott de går men kommer inte fram till om jag ska ha givaren på stegningslist eller mellan. Idag sitter givaren på en list. Enligt Lowrance så får givaren sitta 7cm ifrån propellern som närmast och de gör den jag har idag ( centrum på givaren är 20cm). Har fått flera bud där de säger att de ska sitta bakom en steglist och mellan steglisten. Själv vet jag inte vart de blir turbulent men de varierar säker mellan skrov såklart. Så tänkte höra här om någon kunnig har tid att hjälpa mig lite vart jag ska skruva fast den, så jag slipper ha onödiga skruvhål. 😬 Mvh Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 973 Postad 26 Maj , 2021 Lite tips från Garmin och Lowrance. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Atletarn 1 Postad 26 Maj , 2021 Tack! "Givaren bör inte monteras bakom stråk,stat,beslag" i mitt fall är detta steglisten då kanske ? Borde jag montera den mellan röd&grön ? Mvh Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Atletarn 1 Postad 26 Maj , 2021 (redigerade) Eller de lär väl bli turbulens mellan steglisterna för luften passerar där ? Mvh Andreas Redigerad 26 Maj , 2021 av Atletarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 973 Postad 26 Maj , 2021 Jag hade nog också satt den mellan röd och grön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Atletarn 1 Postad 26 Maj , 2021 Ok tack, jag provar så 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser