magis 10 Postad 25 Maj , 2021 min gamla dragg som jag använt som ankare fäste inget vidare i sandbotten så jag tänkte köpa ett nytt, fasen va dyra de "bäst i test" ankarna var. eftersom jag är metallare funderade jag om jag skulle göra ett själv, ser ju inte så svårt ut. 2,5tim senare var jag färdig, jädrans bra fäste fick jag med det "hemsmidda" i rostfritt trots sin ringa tyngd, 2m kätting hjälper till att få akaret att fästa i botten. dock fick jag skarva ihop plåten på mitten eftersom jag inte hade tillräcklig stor RF-plåt hemma plåt plåt 2 bockanvisning färdig1 färdig2 färdig3 6 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wergis 144 Postad 25 Maj , 2021 Ser tjusigt ut. Bra jobbat. Vi hade 15 kg plätt på förra båten. Satt som berget överallt i Sthlm skärgård utom just i sand. Där var det inte optimalt. Önskar dig en fin båtsäsong med många trygga nätter. // Mats W 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Proberas 0 Postad 29 Juli , 2021 Attans vad grymt :) vart fick du tag i ritningen? :) småsugen på att testa bygga ett med :) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magis 10 Postad 30 Juli , 2021 13 timmar sedan skrev Proberas: Attans vad grymt vart fick du tag i ritningen? småsugen på att testa bygga ett med googla mantus,fanns en del mått/skisser att hitta hos återförsäljarna. vänligt av dem att lägga ut... 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 348 Postad 30 Juli , 2021 Snyggt! Önskar att jag bodde så jag kunde ha svets hemma! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Proberas 0 Postad 30 Juli , 2021 Okej tyckte jag letade som en dåre inatt men hittade inget bra. Såg du hade bilder på bordet men går inte riktigt se adressen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magis 10 Postad 30 Juli , 2021 1 timme sedan skrev Proberas: Okej tyckte jag letade som en dåre inatt men hittade inget bra. Såg du hade bilder på bordet men går inte riktigt se adressen https://www.mantusmarine.com/m2-anchor/ står i metriskt längre ner på sidan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magis 10 Postad 30 Juli , 2021 sorry,denna länken ska det vara https://www.mantusmarine.com/mantus-anchors/ typ M1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Proberas 0 Postad 30 Juli , 2021 Tack 😊 du körde på 3.6kg? Hur stor båt har du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser