Orisons 0 Postad 24 Maj , 2021 (redigerade) Intresserad av att köpa en flipper 620, men den enda båten i min landsända har i mitt tycke en extremt stark/tung motor. Det är en 225hk Suzuki som väger 220kg, vill minnas att rek max motor på flipper 620 är 115hk? (Edit 80-120hk) Är det ett stort problem? Oroar jag mig i onödan? Någon som har ett bra råd? Redigerad 24 Maj , 2021 av Orisons Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 24 Maj , 2021 Citat Med den motorn och full gas i en Flipper 620 så är det ett självmordsuppdrag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 125 Postad 24 Maj , 2021 Dubbelt så stor motor som max tilllåtna på den båten låter inte som en bra plan även om det uppenbarligen fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orisons 0 Postad 24 Maj , 2021 Jo, lutar åt att jag står över. Hoppas någon dyker upp närmare snart. Annars får jag väl traila upp en. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orisons 0 Postad 24 Maj , 2021 Det här är båten ifråga, om någon undrar Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Flipper 620 https://www.blocket.se/vi/96693728.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 496 Postad 24 Maj , 2021 Fördelen med dagens moderna motorer är att det finns gasreglage att reglera effekten med. Min far hade en 620 med en 90hkr på och det tyckte jag var klart i underkant. En större motor hjälper dig upp i planing och sedan är det bara att dra av till 25-30 knop. Med den motorn blir det inga problem att ta med lite last i båten. Vill du däremot utnyttja alla 225 till toppfart, så vill inte jag åka med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orisons 0 Postad 24 Maj , 2021 Du tror inte att vikten kan vara ett problem då? 220kg är det inget att oroa sig över? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 120 Postad 24 Maj , 2021 Om man kollar vattenlinjen så ser den inte ut att ligga allt för djupt. Slå en signal och prata med ägaren och hör vad han säger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 24 Maj , 2021 Ägaren öser säkert lovord över ekipaget, ta en provtur och testa. Lägg sen i backen och se om den dyker baklänges. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser