Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
Jihoo

Glastron GS249 sea Ray Sundancer 250 Pris!

Rekommendera Poster

Hej! 

Vad har ni fått gett för era Glastron GS 249?

Vad har ni gett för era Sea Ray Sundancer 250? 

Är priserna helt vanvettiga i år? 

Jag har varit och kollat på en av varje utav dessa båtar. Båda har nyrenoverade motorer och är i bra skick för sin ålder! Iaf om man jämför med de andra liken till båtar jag tittat på men jag är ändå rädd för att jag kommer förlora väldigt mycket pengar om jag skulle sälja båten igen om ett par, tre år då priserna kanske är tillbaka på mer normala nivåer igen så vad har ni gett för era Glastrons och Sundancers? Eller liknande båtar? Skick på båtarna när ni köpte dom?

Hur mycket bensin köper ni på en sommar och hur ofta/hur många timmar kör ni per år?

Mvh 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill man köpa båt i år får man betala ganska mycket mer än tex jmft med 2018. Har ingen exakt vetenskaplig uträkning men baserat på min blocket koll skulle jag uppskatta en generell prisökning mellan 20-30% beroende på båtmodell. Svårt att veta hur prisutvecklingen kommer bli efter pandemin men inte helt orimligt att priserna sjunker något. Men vill du verkligen njuta av havet redan i år..? Som mina barn säger YOLO!

Bifogar en hemsida med teoretisk förbrukning av respektive motor modell: https://www.boat-fuel-economy.com/forbrukning-mercury-mercruiser-3.0-4.3-5.0-5.7-6.2-7.4-8.1-8.2

För egen del med en Ryds 23:a Mercruiser 4.3 MPI ca 500 liter och 25-30h förra sommaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...