Jorgen01 473 Postad 23 Maj , 2021 (redigerade) Det ligger en Shetland 570 på blocket som verkar byggd för påven. Jag har alltid varit emot trimplan men här får jag nog ge mig. Redigerad 23 Maj , 2021 av Jorgen01 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hbengtsson 174 Postad 24 Maj , 2021 Är det den med inglasad balkong du tänker på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 24 Maj , 2021 Pärlspånt och fiskbensparkett ser man inte heller så ofta i båtar 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 24 Maj , 2021 35 minuter sedan skrev Peter_K: Pärlspånt och fiskbensparkett ser man inte heller så ofta i båtar 🙂 Ja, det ser man alldeles för sällan. Mer kärnfuru i allmogestil! Den rustika marina inredningstrenden är underskattad! varför inte dalahästar (i teak), petunior, gökur, små polerade kopparkittlar och miniatyrer av gamla sjömärken på hansnidade hyllor i fuskmahogny. Dessutom handsydda löpare med bilder i korsstygn på Titanics eller Andrea Dorias undergång och texten "Välkommen ombord"...🤪 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 24 Maj , 2021 Hittar inget på Blocket. Länk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 24 Maj , 2021 4 minuter sedan skrev raol: Hittar inget på Blocket. Länk? Den här skönheten är det, https://www.blocket.se/annons/gavleborg/mycket_bat_for_pengarna/95750118 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 24 Maj , 2021 1 timme sedan skrev Peter_K: ...fiskbensparkett ... Klart att det är så, båten är ju sportfiskeutrustad! Alltså för en sportfiskeintresserad påve, finns det trailerramper vid Genesarets sjö? 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 24 Maj , 2021 Jösses! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 24 Maj , 2021 O heliga ståhöjd! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 24 Maj , 2021 45.000 kr utan motorn. Kan nog bli kvar på Blocket ett tag 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 24 Maj , 2021 Jag är lite besviken att det inte fanns någon gungstol man kunde sitta och styra i. Kanske en sådan här?? 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 24 Maj , 2021 7 minuter sedan skrev Peter_K: 45.000 kr utan motorn. Kan nog bli kvar på Blocket ett tag 🙂 Fast är det någon gång den båten ev. skulle gå att sälja för 45 000 så är det väl under coronapandemin. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 24 Maj , 2021 3 minuter sedan skrev Mackey: Jag är lite besviken att det inte fanns någon gungstol man kunde sitta och styra i. Kanske en sådan här?? Eller... 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 24 Maj , 2021 2 minuter sedan skrev raol: Eller... Jo, den är nog lite stadigare och det finns ju plats på höjden också. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 24 Maj , 2021 Det tråkiga är att ägaren/säljaren troligen inte förstår att det är endast hen och ingen annan i hela världen som uppskattar ombyggnaden oavsett förarstolens utformning. Min far var båtmäklare i många år så jag vet att det var svårt att sälja sk. halvfabrikat som var poppis i plastbåtarnas begynnelse för att hålla kostnaderna nere. Inredningarna kunde vara väldigt välgjorda och fina, men när de inte såg ut "som vanligt" var de svårsålda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 24 Maj , 2021 För några år sedan låg det en mindre bogserbåt ute på Blocket, den hade en hytt från en 90-tals Scania, såg ju rätt tokigt ut. Var det nån mer än jag som minns den? Denna är sträng-t taget rätt bra den också. En tongivande farkost byggd med ackord. Något säger mig att man kanske har Fender ombord... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 24 Maj , 2021 (redigerade) Här var den, vad tycks? En länk. Redigerad 24 Maj , 2021 av Georg_Ohm 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 24 Maj , 2021 Tycker det ser helt ok ut. Enda är väl att man borde ha plockat bort Scania-loggan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 24 Maj , 2021 4 minuter sedan skrev raol: Tycker det ser helt ok ut. Enda är väl att man borde ha plockat bort Scania-loggan. Båten har förstås en Scania DC11 marinmotor, så loggan och texten är korrekta. https://www.hamnen.se/artiklar/motor/unik-bogserbat-med-scaniahytt-till-salu/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 24 Maj , 2021 1 timme sedan skrev Georg_Ohm: För några år sedan låg det en mindre bogserbåt ute på Blocket, den hade en hytt från en 90-tals Scania, såg ju rätt tokigt ut. Var det nån mer än jag som minns den? Denna är sträng-t taget rätt bra den också. En tongivande farkost byggd med ackord. Något säger mig att man kanske har Fender ombord... Något säger mig att man måste ta det i piano när vågorna blir forte fortissimo om det inte ska bli halsbrytande. 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser