Fredrich 10 Postad 22 Maj , 2021 Har haft ett problem med att det sakta men säkert fylls på med vatten i kölsvinet. Tog idag tag i det och felsökte och ser att det kommer från sjövattenpumpen. Det är inte slangarna utan det kommer helt klart från pumpen. Tänkte nu att det bästa är att skaffa en reparationssats och byta alla packningar. Är det något särskilt jag bör tänka på förutom att följa alla instruktioner noggrant? Kanske något tips om var man bäst skaffar kitet? Stort tack på förhand, utan den här sidan hade jag aldrig gett mig in på att äga en båt, garanterat! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 22 Maj , 2021 2 timmar sedan skrev Fredrich: Har haft ett problem med att det sakta men säkert fylls på med vatten i kölsvinet. Tog idag tag i det och felsökte och ser att det kommer från sjövattenpumpen. Det är inte slangarna utan det kommer helt klart från pumpen. Tänkte nu att det bästa är att skaffa en reparationssats och byta alla packningar. Är det något särskilt jag bör tänka på förutom att följa alla instruktioner noggrant? Kanske något tips om var man bäst skaffar kitet? Stort tack på förhand, utan den här sidan hade jag aldrig gett mig in på att äga en båt, garanterat! Så kan det vara. Det finns ett litet skvallerhål innanför pumpkammaren på undersidan i pumpens midja. Om det kommer ut vatten där är pumpens packboxar utslitna. Som du redan konstaterat finns det renoveringssatser. Jag har själv aldrig fixat en sådan pump, men det lär tydligen inte vara speciellt svårt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 115 Postad 22 Maj , 2021 Kolla på denna video, allt han gör är väl inte så bra tex stål mot stål men det är inte svårt att fixa detta. https://www.bing.com/videos/search?q=Svend+Bjelland&view=detail&mid=3912CA3E3B1CF223C9DA3912CA3E3B1CF223C9DA&FORM=VRRTAP 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 115 Postad 23 Maj , 2021 Glömde lägga till att kasta inte distansen mellan packboxarna då den inte finns som reservdel längre, den gamla fungerar utmärkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser