Geo 1 Postad 21 Maj , 2021 (redigerade) Tjena! Precis satt in en ny Merc V6a från 2019 samt ett Volvo SX-drev från samma år på min Wellcraft Excel 19 SL från -96. Pris vid inköp förra året med Volvo Penta 3.0 och originaldrev från -96 var 110.000 kr. Med ny V6-motor, samt nytt drev, vad anser ni att värdet på båten är nu? Motorbytet kostade 110.000 och drevbytet kostade 55.000 kr. Tråkiga utgifter, men eftersom jag är i kraft att sälja båten vill jag utannonsera ett rimligt pris ändå. Redigerad 21 Maj , 2021 av Geo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 458 Postad 22 Maj , 2021 En ren gissning från min sida kan bumpa tråden lite. 190 000:- kronor kan du nog få om du har tur, dvs. du får ersättning för halva kostnaden för ny motor och drev. Dessvärre tror jag du har svårt att nå upp till det priset om du inte hittar exakt rätt köpare. Ny motor ger oftast mest värde för den som installerar den och äger båten vidare, övriga tycker ofta bara att det är rimligt att en motorbåt har en motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 23 Maj , 2021 15 timmar sedan skrev Mackey: En ren gissning från min sida kan bumpa tråden lite. 190 000:- kronor kan du nog få om du har tur, dvs. du får ersättning för halva kostnaden för ny motor och drev. Dessvärre tror jag du har svårt att nå upp till det priset om du inte hittar exakt rätt köpare. Ny motor ger oftast mest värde för den som installerar den och äger båten vidare, övriga tycker ofta bara att det är rimligt att en motorbåt har en motor. I dessa tider skulle jag iallafall försöka utannonsera den lite högre och känna på intresset. Låt säga 249’ Får du inget napp kan du ju sänka senare. Är det svårt att få rimligt betalt nu är det smartare att hålla båten några år och själv nyttja fördelarna med att ha en ny maskin i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Geo 1 Postad 23 Maj , 2021 2 timmar sedan skrev johan_sjobjorn: I dessa tider skulle jag iallafall försöka utannonsera den lite högre och känna på intresset. Låt säga 249’ Får du inget napp kan du ju sänka senare. Är det svårt att få rimligt betalt nu är det smartare att hålla båten några år och själv nyttja fördelarna med att ha en ny maskin i båten. Kan testa att lägga mig mellan 190 och 250 nånstans. Är belånad på renoveringskostnaderna, så att behålla den i fler år är inte aktuellt. Vill försöka få bort så mycket av lånen som möjligt. Ska kasta ut ett agn, och se om det nappar:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 23 Maj , 2021 Om du får en spänn över 175000 kronor skall du vara mycket tacksam. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser