Louwah 0 Postad 10 Maj , 2021 Jag har börjat fundera på att skaffa värmare till vår Flipper 650 DC. Om man väljer till värmare från fabrik så installerar dom en Wallas 2000t, men tyvärr kan jag inte hitta någon information om vart i båten den brukar vara monterad...🤔 Finns det någon här som har en Flipper 650 eller 640 med värmare som kanske kan tala om vart den sitter monterad och vart utblåsen och tanken sitter? Funderade lite på möjligheten att gå ner en storlek på värmare... till en Wallas 1300, nackdelen är att då kan man bara ha ett utblås... men och andra sidan är det ju inte en så värst stor båt ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 10 Maj , 2021 , 1300 har väl dels bara ett utblås och bara av/på, kan väl inte reglera effekten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 162 Postad 10 Maj , 2021 Nästa värmare jag köper blir en Planar... Har nu en Eberspächer D2, sedan 13 år tillbaks. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Louwah 0 Postad 10 Maj , 2021 4 timmar sedan skrev M__G: , 1300 har väl dels bara ett utblås och bara av/på, kan väl inte reglera effekten? Stämmer, bara ett utblås och ingen reglering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 10 Maj , 2021 1 timme sedan skrev Louwah: Stämmer, bara ett utblås och ingen reglering. Jag har en wallasspis med fläktvärmelock. Värmer ju så det blir tort och varmt i ruffen. Är ruffluckorna öppna så kommer det en del värme ut under kapellet med. Några oljelampor också så är det både mysigt och varmt. Tyvärr ö Låter ett fläktvärmelock en del så inte så kul att ha igång när man ska sova. Har också funderat på en riktig värmare. Gått i dina funderingar utan att komma till skott. Jag hade nog satsat på en med två utblås och möjlighet till att reglera värmen. Välja om man vill värma ruffen och under kapellet eller bara ruffen och på natten låta den gå på lägsta effekt för att hålla undan fukten och den där extra graden eller två för det ska vara skönt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser