Emilioten 2 Postad 8 Maj , 2021 Tja, har en anod på den raka axeln på min båt men kan inte hitta några gamla anoder nån annanstans på/runt motorn. Borde det inte finnas ? Motorn är en gammal md2b och båten är en gammal snipa från 1974 med rak axel. Vill ju inte att vitala delar ska ätas upp. Vart bör jag kolla / sätta dit nya ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 8 Maj , 2021 18 minuter sedan skrev Emilioten: Tja, har en anod på den raka axeln på min båt men kan inte hitta några gamla anoder nån annanstans på/runt motorn. Borde det inte finnas ? Motorn är en gammal md2b och båten är en gammal snipa från 1974 med rak axel. Vill ju inte att vitala delar ska ätas upp. Vart bör jag kolla / sätta dit nya ? Om du har en värmeväxlare extramonterad innehåller dom ofta en offeranod i sjövattenkretsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Emilioten 2 Postad 8 Maj , 2021 Det har jag inte den är sjövattenkyld Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 8 Maj , 2021 9 timmar sedan skrev Emilioten: Det har jag inte den är sjövattenkyld Då behövs ingen offeranod eftersom hela motorn är gjord i gjutjärn. Inget som offrar sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser