Babayaga 6 Postad 6 Maj , 2021 Tjena! KAD44 EDC. Kan man lägga i konstant friläge på något sätt? Som det är nu kan jag ju lägga i friläge men den går tillbaks så fort jag lägger reglagen i neutral men jag skulle vilja bestämma själv när friläget läggs ur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 210 Postad 7 Maj , 2021 Det verkar som om du behöver kalibrera ditt reglage? Tanka hem instruktionsboken till din motor om du inte redan har den och på sidan 71 står det precis hur du ska göra: https://www.volvopenta.com/service-and-support/your-engine/manuals-and-handbooks/ 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 210 Postad 7 Maj , 2021 Välkommen till MG förresten 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Babayaga 6 Postad 7 Maj , 2021 Tackar! Jag kanske förklarade dåligt men jag tror reglagen skall uppträda precis som dom gör. Jag trycker på neutralknappen och för spaken framåt. Då kan jag frigasa (upp till 1500 varv eller så) När jag sedan för spaken tillbaks till neutral går den ur frikopplingsläget. Jag skulle vilja ha ett konstant frikopplingsläge tills jag väljer själv när jag vill gå ur det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser