Nimsee 22 Postad 30 April , 2021 Hej! Ska sätta in varmvattenberedare och undrar om någon har förslag på bra ställe att ta ut varmvattnet? Motorn är en VP 5.0 Gxi-D men med konvertering för färskvattenkylning, så skisserna på Marinpartseurope stämmer inte på min båt. Antar att man vill ta ut på trycksidan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimsee 22 Postad 15 Maj , 2021 Ingen som har något förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 15 Maj , 2021 Jag tror du ska ta bort slangen mellan termostathuset och cirkulationspumpen och koppla in VVB där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimsee 22 Postad 15 Maj , 2021 (redigerade) 12 timmar sedan skrev Rollen: Jag tror du ska ta bort slangen mellan termostathuset och cirkulationspumpen och koppla in VVB där. Tack. Jag har varit inne på det, men ser också att det verkar sitt en oanvänd plugg på termostathuset. Spontant känns det bättre att parallellkoppla in beredaren för att inte störa kylningen, men ärligt talat så vet jag inte riktigt vad den där lilla slangen mellan pump och termostathus har för funktion. Används den oavsett om termostaten är öppen eller inte? Redigerad 15 Maj , 2021 av Nimsee Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser