Frippzz 0 Postad 29 April , 2021 Hej! Jag fick denna båten för några dagar sedan som jag tänkte fixa till. Tidigare ägare visste i stort sett ingenting om den bara att det har suttit en 20hk motor på. Finns det någon duktig och vänlig själ som kan ha någon aning om vad det kan vara för märke eller modell Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 29 April , 2021 Ser ut som ett självmordsförsök om du hänger på en motor och sjösätter. Men efter renovering säkert helt ok om du är kunnig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paul_Schtek 71 Postad 29 April , 2021 (redigerade) Campingbåt kallas väl typen? 60-70 tal? Var inne på norska Rana men det stämmer nog inte. Herwa kanske? Tuff ruta oavsett! Redigerad 29 April , 2021 av Paul_Schtek Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 914 Postad 29 April , 2021 Vad är det för material i båten. Det ser nästan ut som om den är byggd i plywood (väldigt raka skrovformer) och med stålspant. Delvis förstärkt med träreglar. Däcket ser i alla fall ut att vara i trä. Skrovformen kan även vara en avgjutning från någon äldre plywoodbåt som använts för att göra ett glasfiberskrov. Om mitt antagande är korrekt så är det stor risk att skrovet kan ha rätt mycket strukturella svagheter och då skulle jag rekommendera att inte lägga varken tid eller pengar på att försöka få ordning på båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frippzz 0 Postad 29 April , 2021 Skrovet är gjort i glasfiber men däcket är gjort av trä som du säger. sökte på Herwa och det kanske kan stämma, såg snabbt många likheter på andra modeller. men ni säger alltså att det är meningslöst att försöka få liv i den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FIATX19 159 Postad 29 April , 2021 Meningslöst nej. Ekonomiskt försvarbart nej. Billigare köpa bättre objekt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 29 April , 2021 Förstärkningarna på akterspegeln ser märkliga ut. Ser påbultat på, hur är akterspegeln bakom? Läckagerisk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heimlaga 170 Postad 30 April , 2021 (redigerade) Om du inte hittar för mycket ruttna inplastade trädelar i den så blir den säkert en hyfsad båt för ett bra pris. Fast det kräver en del arbete att komma dit. Frågan är om du har tid? Fast jag misstänker att 15 hästar är mer lämpligt än 20. Redigerad 30 April , 2021 av heimlaga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser