Tessin 10 Postad 28 April , 2021 Hej, Undrar om någon har lite kloka tips om hur man lagar trasiga skruvhål i en aluminiumlist. En av bågarna till kapellet sitter fäst med två skruvar i en aluminiumlist. Nu har skruvarna lossnat och skruvhålen har skadats (gängen är borta och de har blivit större). Jag undrar hur jag bäst lagar hålen för att kunna sätta i nya skruvar. Har läst om att fylla hålen med aluminiumspackel eller olika typer av epoxi - är det rätt sätt? Hur bör jag göra i så fall. Emottager tacksamt alla förslag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 426 Postad 29 April , 2021 Jag hade testat att laga gängan med en gänglagningssats. Jag lagade ett kapellstagsfäste med Biltemas sats för M6. Det håller lika bra som original. https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/bromsverktyg/gangverktyg/gangreparationssats-2000022403 Om du inte har metrisk gänga så får du leta upp lagningsgängan i någon annan butik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tessin 10 Postad 29 April , 2021 Låter klokt - köper prylar för att laga gängorna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser