Erikcresent460camping 1 Postad 28 April , 2021 Hej på er, Är det någon som har koll på vad sådana här fönsterlister(kolla bilden) kallas och vart man kan köpa dessa? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 28 April , 2021 Hej och välkommen till MG! Jag vet inte vad det är för list, men det ser "konstigt" ut tycker jag. Lite hemmapul får jag för mig, men vet inte alls säkert. Det borde gå att montera rutorna bättre och snyggare. Någon annan som har något klokare att säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 29 April , 2021 11 timmar sedan skrev Mackey: Hej och välkommen till MG! Jag vet inte vad det är för list, men det ser "konstigt" ut tycker jag. Lite hemmapul får jag för mig, men vet inte alls säkert. Det borde gå att montera rutorna bättre och snyggare. Någon annan som har något klokare att säga. Klokare tvivlar jag starkt på. Men jag håller med dig att det borde gå att montera någon bättre list. Som det ser ut nu blir det en "ficka" i nederkant av rutorna där vatten kan bli stående. Jag hade nog satsat på en kvarts- eller trekantlist där vattnet får en chans att rinna av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CapAhab 3 Postad 29 April , 2021 Hej ! Hade en likadan tidigare, på den satt glaset monterat infasat med en "sikaflex liknande fog" vilket jag utan att veta men gissar / antar var en orginal lösning då jag sett det på både monark och cresent båtar. Det finns säkert betydligt moderna fogtyper idag som lämpar sig bättre samt att det ser "snyggare" ut åtm ur mitt perspektiv. // CapAhab Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CapAhab 3 Postad 29 April , 2021 Å låt oss liva upp tråden med lite bilder Skämt å sido men dålig bild men kolla runt rutorna på min. // Cap Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erikcresent460camping 1 Postad 29 April , 2021 Ja bilder är ju alltid kul! Det finns en facebookgrupp för Cresent Camping ägare: https://m.facebook.com/groups/385269598935746/?tsid=0.04122689213516384&source=result 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erikcresent460camping 1 Postad 29 April , 2021 Hej igen, Jag funderar på att lägga nåtmassa runt rutorna men först testa lite på en annan fönsterruta. Åsikter om detta? Mvh Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CapAhab 3 Postad 30 April , 2021 @Erikcresent460camping Det går säkert bra, viktigaste är att använda något med bra UV beständighet samt inte riskera kladda ner passagerare eller annat, det vore trist. ser fram emot bilder på resultat 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser