Swadop 10 Postad 23 April , 2021 HallĂ„Â đ  Har en relingslist/avbĂ€rarlist jag skulle vilja fĂ„ liv i. Har lĂ€st en del om rubbing, aceton och men jag har problemet att min Ă€r vĂ€ldigt grov i ytan. Svamp och trissor hĂ„ller 2-3 drag innan dom gĂ„r sönder.  Har sneglat pĂ„ att anvĂ€nda mig av gummifĂ€rg. NĂ„gon som testat detta?  à sikter om denna lösning samt andra idĂ©er mottages gĂ€rna.   Produkt: https://www.biltema.se/bilvard/bilunderhall/underhallsprodukter/gummifarg-2000036660 Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
ChristerN 2 513 Postad 23 April , 2021 Det beror pÄ vilket material det Àr i listen. SÄg ett inslag pÄ hamnen.se dÀr de, tror jag, anvÀnde förtunning och slippapper till en gammal list i gummi. Om jag kommer ihÄg rÀtt sÄ fick man vara försiktig för förtunningen löser upp gummit. Testa söka pÄ hamnen.se 1 Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Swadop 10 Postad 23 April , 2021 1 minut sedan skrev ChristerN: Det beror pĂ„ vilket material det Ă€r i listen. SĂ„g ett inslag pĂ„ hamnen.se dĂ€r de, tror jag, anvĂ€nde förtunning och slippapper till en gammal list i gummi. Om jag kommer ihĂ„g rĂ€tt sĂ„ fick man vara försiktig för förtunningen löser upp gummit. Testa söka pĂ„ hamnen.se Jag hade den sparad i telefonen faktiskt đ dock har hamnen.se blivit en betalsajt nu sĂ„ materialet gömmer sig bakom en betalvĂ€gg. Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 23 April , 2021 2 timmar sedan skrev Swadop: HallĂ„Â đ  Har en relingslist/avbĂ€rarlist jag skulle vilja fĂ„ liv i. Har lĂ€st en del om rubbing, aceton och men jag har problemet att min Ă€r vĂ€ldigt grov i ytan. Svamp och trissor hĂ„ller 2-3 drag innan dom gĂ„r sönder.  Har sneglat pĂ„ att anvĂ€nda mig av gummifĂ€rg. NĂ„gon som testat detta?  à sikter om denna lösning samt andra idĂ©er mottages gĂ€rna.   Produkt: https://www.biltema.se/bilvard/bilunderhall/underhallsprodukter/gummifarg-2000036660 GummifĂ€rg har jag aldrig testat, men det kanske fungerar.  Jag har tvĂ€ttat med aceton och sedan gnidit in antingen bromsvĂ€tska eller vinylglans, det brukar iallafall vara snyggt den första delen av sĂ€songen. Det Ă€r nog olika material, materialblandningar i olika avbĂ€rarlister, dĂ„ det pĂ„ mina senaste bĂ„tar blivit olika resultat med mina metoder.  TĂ€nk inte tanken att ta loss listen, jag gjorde det pĂ„ den förra bĂ„ten, en Nimbus. Det var mer Ă€n jĂ€ttejobbigt att fĂ„ den pĂ„ plats igen, lina med taljor, spakblock, varmluftspistol och plastslĂ€gga var verktyg och hjĂ€lpmedel som fick anvĂ€ndas. Ja en sned lyktstolpe minner om detta jobb ocksĂ„. 3 Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 23 April , 2021 Glycerin Àr det bÀsta för att hÄlla listen fin hela sÀsongen. 2 Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser