Stoffew 0 Postad 19 April , 2021 Hej hur tätar man bulthål enklast? säkert finns det ett jättelätt svar men man blir ju nojjig och då är det bättre att fråga😊 har två bultar som sitter två cm ovan vattenlinjen i aktern på min nimbus 28dc som är lösa efter att jag tagit bort ett ankarspel. Hur tätar man dessa lite snabbt och säkert på bästa sätt? tänkte trycka in sikaflex i och runt om sen dra åt dom igen med brickor och slutligen täta med mer sikaflex på båda sidorna, det borde väl funka? inget som kommer att synas alls. tackar för tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 19 April , 2021 Ja,:precis. Tätmassa bakom, från den sida vattnet är, dvs utsidan. Dra åt, men inte allt du orkar, då pressas all massa ut. När den torkat, skär bort överflödet. Klart! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stoffew 0 Postad 19 April , 2021 26 minuter sedan skrev Peter_K: Ja,:precis. Tätmassa bakom, från den sida vattnet är, dvs utsidan. Dra åt, men inte allt du orkar, då pressas all massa ut. När den torkat, skär bort överflödet. Klart! Tackar för svaret då har jag en plan😊😊😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser