jsegelbat 0 Postad 17 April , 2021 Hej! Vet någon vad denna kontakt/kabel heter? Jag håller på att installera elmotor i segelbåt. Denna kabel är för motortemperatur, kommer från motorn och ska in till common connection box (som sen är kopplad till display). Behöver dock förlänga kabeln, men vet inte vad den heter så vet inte vad jag ska söka på för att se var jag kan skaffa för förlängningssladd med rätt kontakt. Antar att man kan skarva annars, men med vad för slags kabel isf? Ska fota installationen för att få garanti, vet inte om det är okej att skarva själv, så köper hellre förlängningskabel med rätt kontakt. Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jussi_h 18 Postad 19 April , 2021 (redigerade) Jag var tvungen att skarva sensorkabeln vid en gasolvarnare: för att behålla funktionsgarantin frågade jag tillverkaren om detta är ok; dom sade yes. Jag gjorde skarven någorlunda fackmässigt med en lödpenna etc. Redigerad 19 April , 2021 av jussi_h Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser