Martin64 10 Postad 15 April , 2021 Hej, varvräknaren är trasig och orginal svår att få tag på vad jag förstår. Men motorn är ju en vanlig 350 i grunden, funkar en vanlig varvräknare? Mvh Martin 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 15 April , 2021 (redigerade) 22 minuter sedan skrev Martin64: Hej, varvräknaren är trasig och orginal svår att få tag på vad jag förstår. Men motorn är ju en vanlig 350 i grunden, funkar en vanlig varvräknare? Mvh Martin Eller lämna in och laga hos jg instrument i Leksand . Redigerad 15 April , 2021 av kossor 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 15 April , 2021 (redigerade) 1 timme sedan skrev Martin64: Hej, varvräknaren är trasig och orginal svår att få tag på vad jag förstår. Men motorn är ju en vanlig 350 i grunden, funkar en vanlig varvräknare? Mvh Martin Det är ju trevligare med en originalvarvräknare. Det funkar med en eftermarknadsvarvräknare. På bensinmotorer tar man signalen från brytarspetsarna eller motsvarande om man har elektronisk tändning. Det är den anslutningen på tändspolen som inte är plus, alltså den anslutningen som brytarspetsarna eller motsvarande är anslutna till. Se bara till att då en varvräknare som klarar av åttacylindiga motorer, alla gör inte det, det kan finnas en skjutomkopplare på baksidan av instrumentet, för 4,6 och 8 cylindrar. Redigerad 15 April , 2021 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser