Nettan1111 10 Postad 15 April , 2021 Vi tänkte gå i Götakanal från Östersjön, Mem enkel resa fram upp till norra Vättern för att där köpa en båttransport på ca 4 mil till Hjälmaren och ta Hjälmare kanal ner till Mälaren. Hur får man tag på frakt ? (Aquador 28 m targa, ca 6 ton inkl alla vätskor) Tänkte att det var folk som bedrev sån verksamhet men jag försöker googla utan bra resultat. Har någon rest den rundturen här i forumet? Mvh Anette Såndberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 473 Postad 15 April , 2021 Kolla med https://www.aaltonen.se/battransporter/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 15 April , 2021 Eller Larmac transport. www.larmac.se De använder jag varje vår/höst. Dock utgår de från Stockholm ,så det gäller att ni har lite tur och tajmar in annan lämplig transport, för att slippa betala hela resan ToR Stockholm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinaKillen 49 Postad 15 April , 2021 (redigerade) En snabb googling gav mig detta som första träff: Hjälmare kanal - Planera din resa (sveaskog.se) Tyvärr vet jag inte om jag lyckas klistra in en klickbar länk, det är inte alltid helt lätt. Redigerad 15 April , 2021 av FinaKillen Länk fixad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nettan1111 10 Postad 15 April , 2021 Helt suveränt, att jag missade det. Har faktiskt varit inne på Hjälmarekanal sidan tidigare. Jag tror verkligen på Lyfton som specifikt verkar jobba med det i den trakten, tack! 😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser