Tessin 10 Postad 11 April , 2021 Hej, När jag bytte anoder på mitt Bravo-drev hittade jag en ”slang” som sitter på insidan av drevet (sidan mot skrovet). Slangen har hoppat ur sitt fäste. Ett gult fäste i plast. Någon som vet vad det är för slang? På bilden nedan har jag försökt att sätta tillbaka slangen, vilket är svårt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 11 April , 2021 1 timme sedan skrev Tessin: Hej, När jag bytte anoder på mitt Bravo-drev hittade jag en ”slang” som sitter på insidan av drevet (sidan mot skrovet). Slangen har hoppat ur sitt fäste. Ett gult fäste i plast. Någon som vet vad det är för slang? På bilden nedan har jag försökt att sätta tillbaka slangen, vilket är svårt. Är det inte för drevolja? Du har ju en resevoair på motorn med en slang ner till skölden. Det borde ha kommit ut olja på den anslutning där slangen skall fästas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelfrodin 86 Postad 11 April , 2021 Är det inte till trycklogg? dvs knopmätare 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tessin 10 Postad 11 April , 2021 Tror själv det är till knopmätaren. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 11 April , 2021 36 minuter sedan skrev joelfrodin: Är det inte till trycklogg? dvs knopmätare 27 minuter sedan skrev Tessin: Tror själv det är till knopmätaren. Blås i slangen samtidigt som en medhjälpare kollar på instrumentet, då får du svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tessin 10 Postad 11 April , 2021 Bra tips! Tror den varit lös sedan tidigare och knopmätaren fungerar inte. Inte osannolikt att detta är orsaken. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
berkan 4 Postad 12 April , 2021 Den är till tryckloggen! Drevoljan går inuti drevet, finns en koppling mellan sköld och drev! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser