Mangeman 0 Postad 2 April , 2021 Hej. har en Johnsson 90hk v4 från 88-89. När jag har testat den på land så fungerar allt som det ska. Testade idag att lägga ner båten i vattnet men när jag körde iväg så går den superdåligt. Kör in i hamnen och pillar lite och det går hur bra som helst men inte under körning/belastning. Någon med tips om vad jag skall börja leta? Själv tror jag det har med tändningen att göra. //Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasR 18 Postad 2 April , 2021 Går den dåligt som att den misständer mycket eller är den orkeslös? Hade likadan motor och där gav sig VRO pumpen så den gav endast smörjning men dåligt med bränsle. Kopplade in en vanlig bensinpump istället och blandade olja i bensinen men kanske du har provat pumpa lite på blåsan då den går dåligt? Hur ser tändstiften ut? Har du kollat kompression? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangeman 0 Postad 2 April , 2021 17 minuter sedan skrev AndreasR: Går den dåligt som att den misständer mycket eller är den orkeslös? Hade likadan motor och där gav sig VRO pumpen så den gav endast smörjning men dåligt med bränsle. Kopplade in en vanlig bensinpump istället och blandade olja i bensinen men kanske du har provat pumpa lite på blåsan då den går dåligt? Hur ser tändstiften ut? Har du kollat kompression? Tidigare ägare har kopplat bort vro och satt dit vanlig bränslepump. Ja den blir orkeslös kan man säga. Vill inte varva upp. Justerar man på vad jag tror är till tändningen. Själva stången som sitter just under svänghjulet så får man den till att låta lite olikt. Men som sagt dåligt med varv och trött. Typ som den inte tänder eller går klokt på alla burkar under belastning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangeman 0 Postad 4 April , 2021 Fick tips om att det kanske kan vara reedventilerna som spökar. Någon som varit ute för liknande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser