Nille543 0 Postad 31 Mars , 2021 Hej allihopa. Jag har en Yamaha 70hk utombordare och jag tänkte köpa en service sats med impeller, tändstift och lite grejer. Nu undrar jag om någon av er vet vilken årsmodell det är på min motor? Eller om ni vet vilken impeller jag ska köpa? Jag har kollat efter alla id nummer men dom är tyvärr borta. Ända som finns är några siffror som någon gammal ägare troligtvis gjort själv. Jag bifogar bilder. Mvh Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 164 Postad 31 Mars , 2021 (redigerade) Om det är ett personnummer så är det tydligen en 65 årig man, som ägt motorn, någon gång. Kontakta Skatteverket, om du vill veta vem som har detta. Redigerad 31 Mars , 2021 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 934 Postad 31 Mars , 2021 3 timmar sedan skrev Nille543: - - - Ända som finns är några siffror som någon gammal ägare troligtvis gjort själv. Jag bifogar bilder. Mvh Niclas Du har mail med den gamla ägaruppgiften. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 1 April , 2021 Ser ut som en 70BEO, alt BETO om den har trim. Om jag minns rätt är det samma impeller och tändstift till alla dessa oavsett årsmodell 84-05. Kolla stiften som sitter i för referens, bör vara NGK B8HS10 eller motsvarande. Visuellt ser den ut att vara ca 87-92. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dram3131 0 Postad 20 Juni , 2021 (redigerade) Nummerserien på andra raden tycks börja med ett "D". Enligt förteckning som man kan hitta på Marinshopens hemsida så skulle detta innebära att motorn är från 1990. Redigerad 20 Juni , 2021 av Dram3131 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser