ChristopherH 4 Postad 26 Mars , 2021 (redigerade) Hej, har sett att mitt bockhorn ärgat bort några centimeter i underkant på ena hornets inlopp. någon föreslog att jag kunde bygga upp med flytande metall, en annan föreslog en väldigt dyr repsats i plast. nån som har något mer förlag? Håller flytande metall tro? hornet sitter mellan en vp5,7 och vp280 Redigerad 26 Mars , 2021 av ChristopherH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 541 Postad 26 Mars , 2021 Repsatsen i plast är till dieselmotorer. Du åker nog på att byta bockhornet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristopherH 4 Postad 26 Mars , 2021 11 minuter sedan skrev Rollen: Repsatsen i plast är till dieselmotorer. Du åker nog på att byta bockhornet. Om jag bara hittade en så, dom växer inte på träd längre tyvärr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristopherH 4 Postad 26 Mars , 2021 Så här ser bocken ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 414 Postad 26 Mars , 2021 Om ditt bockhorn ser så pass korroderat ut i överkant så finns det ju risk att det inte finns så mycket material kvar längre ner på hornet. Om du får hål där kan ju båten börja ta in vatten. På min båt med ett "enkelsidigt" horn ligger överkanten under vattenlinjen och skulle innebära en katastrof om den inte byts i tid. Tror du att ett Mercuiser-horn är kompatibelt? Det sägs att vissa MC och VP-motorer kommer från samma motorblock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristopherH 4 Postad 26 Mars , 2021 (redigerade) 3 timmar sedan skrev anuba: Om ditt bockhorn ser så pass korroderat ut i överkant så finns det ju risk att det inte finns så mycket material kvar längre ner på hornet. Om du får hål där kan ju båten börja ta in vatten. På min båt med ett "enkelsidigt" horn ligger överkanten under vattenlinjen och skulle innebära en katastrof om den inte byts i tid. Tror du att ett Mercuiser-horn är kompatibelt? Det sägs att vissa MC och VP-motorer kommer från samma motorblock. Resten av rören ser fina ut, bara i själva inloppet som det är dåligt nä de andra passar inte nere vid drevet sen Redigerad 26 Mars , 2021 av ChristopherH 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cobalt233 65 Postad 27 Mars , 2021 Gjutjärn går svetsa. Kapa bort till friskt rör och svettas på en ny stump. Har du bockhornet löst kostar det nog inte många kronor hos en svetsare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristopherH 4 Postad 27 Mars , 2021 Det är dessvärre aluminium, men letar svetsare som kan detta nu 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser