Bandoola 1 Postad 25 Mars , 2021 Halloj! Någon som vet vart man kan hitta dessa (bild)? Har försökt googlat "båtstol med förvaring", båtstol sprikök" osv utan någon lycka! Spelar ingen roll om det är som helt set, eller bara själva spriköksdelen och "lådan". Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 25 Mars , 2021 Hej! Spritköket är ett standardkök. Luckan som hålls uppe av en tumstock är också en standardprodukt. Även stolarna med sina glidbeslag är standard, dessa saker kan du köpa i stort sett vilken båttillbehörsbutik som helst. Men lådan, ja den är nog mer specifik för just den båten den sitter monterad i, jag har aldrig sett sådana i någon båttillbehörskatalog, och då har jag bläddrat i många sådana... Så mitt råd är väl att vända sig till varvet som byggt båten på bilden eller återförsäljaren för att fråga om och var man kan köpa sådana lådor. Annars är ju det inte jättesvårt att plasta en sådan själv, men det tar ju en del tid i anspråk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bandoola 1 Postad 25 Mars , 2021 Hej! Då är vi i samma tankebana. Jobbar med IT så är mer eller mindre en självutnämnd googlings-expert, men just de där "förvaringslådorna" som också funkar som något att fästa stolen på har jag inte lyckats hitta... Kanske får kika på en förvaringslåda i aluminium och sen be min kära fader som är svetsare att bygga om den. Tack för svar! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 25 Mars , 2021 16 minuter sedan skrev Bandoola: Hej! Då är vi i samma tankebana. Jobbar med IT så är mer eller mindre en självutnämnd googlings-expert, men just de där "förvaringslådorna" som också funkar som något att fästa stolen på har jag inte lyckats hitta... Kanske får kika på en förvaringslåda i aluminium och sen be min kära fader som är svetsare att bygga om den. Tack för svar! Däremot har jag i sporfiskesammanhang sett lådor som varit avsedda som fisksump, för agnfisk eller för nyfångad fisk, som man kanske skulle kunna modifiera... men dessa lådor är ju större. Aluminium är ju bra och hållbart, men det skall ju tåla miljön också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 25 Mars , 2021 (redigerade) Vill man och kan så är det ju ett trevligt projekt att använda en typ av sådan här soptunna som då är tillverkad i Polyethylenplast vilket är mycket bra då om man gjuter i en sån här så släpper gjutningen mycket enkelt, speciellt om det på denna modellen lutar åt rätt håll om man säger så. Man tar alltså en soptunna med de mått man behöver, sedan kapar man av så man får ungefär rätt höjd som man vill ha, sedan gjuter man i glasfiberplast på insidan i botten vilket då ger en slät yta att sedan arbeta vidare med. Då får man en form som man kan ha som stomme till dessa konsoler du är ute efter. https://www.runelandhs.se/lager-och-industri/miljö-avfallshantering/soptunnor-sopkärl/soptunna-av-plast-bxdxh-505x555x1005-mm-grön-volym-120-l?gclid=CjwKCAjw6fCCBhBNEiwAem5SO_wXdkZULgS1-T8UxNiUQSfl2-VgZBb5joC2bEs09-kkWaoBL5QigRoCVCkQAvD_BwE Eller denna. Redigerad 25 Mars , 2021 av pseudonym 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SEASWIRL 27 Postad 25 Mars , 2021 8 timmar sedan skrev Bandoola: Halloj! Någon som vet vart man kan hitta dessa (bild)? Har försökt googlat "båtstol med förvaring", båtstol sprikök" osv utan någon lycka! Spelar ingen roll om det är som helt set, eller bara själva spriköksdelen och "lådan". Mvh Gör så här: högerklicka på bilden & välj "sök på webben efter bilder" så får du upp bilder identiska eller liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser