Tommy_E 0 Postad 11 Juli , 2005 Johnson 110hk -87 Plasten är spräckt på pumpen. Vill inte ha den kvar. Blandar i 2% olja i bensinen. Kan man sätta dit en elektrisk pump? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 12 Juli , 2005 fortsätt att blanda själv är det säkraste... Gör en liten snabblista på hur många dl olja du ska fylla på för olika mängd soppa hälld i tanken.. på det sättet får du alltid rätt bladning till motorn och är inte beroende av ngn vansklig pump... Jag skrev ut och laminerade min, då tål den väder och vind... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Tommy E Postad 16 Juli , 2005 Monterade bort min trasiga VRO pump satte dit ett bränslefilter istället. Och monterade en elektrisk bensinpump från Biltema bredvid tanken. Fungerar klockrent motorn har aldrig gått så bra. Fick ett konstigt blåsljud i slangen från vevhuset så jag löste det med fingret från en tyghandske & spännband. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fisken Postad 16 Juli , 2005 blås ljudet kommer eftersom vro pumpen styrs av trycket får vevhuset man måste täta där Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
transalp01 0 Postad 16 Juli , 2005 Varför är så många negativa till VRO pump? Vad är problemet? Min funkar utmärkt. Vad skall jag hålla koll på? Tommy E: Skriv gärna lite mer information om hur du gjorde. Gärna bilder om du har. Hur styr du mängden olja? Och var kopplade du in den nya pumpen elektriskt? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 16 Juli , 2005 Problemet är att man inte märker óm den går sönder, dvs summern varnar ju för allt annat än om motorn får den olja den ska ha. Och kontentan blir ju att motorn skär ihop...men jag håller med dig om att dom fungerar bra annars...så länge dom är med så att säga.Reparationskostnaden är för hög i förhållande till felet ...men det är ju upp till var och en, men om du frågar på en marina om det vanligaste felet till skurna tvåtaktsmotorer, så får du svaret VRO pumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser