Skeppskatten1 34 Postad 12 Mars , 2021 Finns det någon som har en effektiv metod att få bort kontaktlim som suttit sen 1981. Jag har börjat renovera akterruffen i Nimbus 26an. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 171 Postad 12 Mars , 2021 Jag använde morakniv och typ färgskrapor med utbyt- och vändbara skär. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 14 Mars , 2021 Jag har slutat att nitiskt ta bort allt gammalt. Skrapar bara bort det som skulle kunna ge synliga ojämnheter och om något sitter löst. Hittills har jag inte sett att det skulle bli sämre på nåt sätt. Gissar att det nya limmet löser upp och blandar sig med det gamla så blir det bara en enda limsmet igen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skeppskatten1 34 Postad 15 Mars , 2021 Vilket lim använder du till det nya? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 15 Mars , 2021 Cascoflex. Bättre än vanligt stinkekontaktlim då det går att justera klädseln, det tvärhugger inte. Var inte för snabb med att sätta klädseln bara, det måste få torka lagom först annars ramlar det bara ner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 171 Postad 15 Mars , 2021 Just så... Vattenbaserat. La först två lager med liggunderlag. Förskjuta skarvar. Den typen med vad jag kom fram till, slutna celler. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skeppskatten1 34 Postad 15 Mars , 2021 Ok då löser det inte upp det gamla limmet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 16 Mars , 2021 Från detta inlägg och lite framåt i tråden utforskas klisterborttagning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 252 Postad 22 Mars , 2021 Bytt skrovklädsel till vinyl med skumbaksida, självhäftande i vår Nimbus 29C, Tog bort gammal klädsel med spackel, skrapade av en del limrester med färgskrapa och stålborste. Kom fram till samma som någon tidigare sagt, att lite rester syns inte så jag la ner försöken med limlösare. Limmat lite skarvar med remsor utan skumgummi med ett special lim ifrån Armatec/Armacell (svart cellgummiisolering till kylbranschen), verkligen ett proffs lim. Allt annat jag provat såsom Pattex, Casco o Sikabond ställer höga krav på rätt temperatur och klarar inte blanka ytor. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser