Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
Spekulantnimbus

Nimbus 26 epoca vs Aquador 23 HT

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
2 timmar sedan skrev Spekulantnimbus:

Låter riktigt härligt! Vad säger du om att det blir varmt under hard topen på högsommardagarna?

 

Och med dina 191 cm, satt du bekvämt under hardtopen när du körde etc?

Under hardtopen var det tveklöst svalare. Ligger man vid brygga, öppnade man med fördel ruffluckan så att det blev "tvärdrag". Sitta i soffan när det är soligt och vindstilla, blir väldigt varmt så vi hade ofta kapellets sidor borttagna under dagen. Är det fint väder så var inte vi i båten iaf. Körställningen med min längd, var ypperlig dvs gott om utrymme mellan huvud och tak. Var det fint väder körde jag med huvudet genom luckan. Stolen är väl justerbar. Överlag är det en båt jag faktiskt är spekulant på igen, då den passade mina syften ypperligt. Vår var en 2006:a och det satt en V8 bensin i den. Vanligt att det sitter en KAD 32:a i dem och det har jag provkört. Alldeles för klen i mitt tycke.  Dess tillkortakommande är relativt få, tycker jag, men som ngn tidigare skrev, så är 40L färskvatten inte särskilt mycket. Max 2 dygn i naturhamn. Toaletten som barnen älskade, är dock trång för mig. Svårt att stänga dörren när man sitter ner, men tvåan får man lösa i hamn när/om verkmästaren är redo. Den har allt, utom just ytor...och är väl därför även trailerbar och det går att sköta sjösättningen själv.

Redigerad av Kraco2555
Glömt avsluta en mening

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev gusvo085:

Ryds 23 DC, den saknar stickkoj så den är mindre än det du tittar på. 

Jag skulle spana på Aquador 26, men den är betydligt större. Det finns en Askeladden i samma storlek som har bra sovplatser att spana på, vet ej vad den heter. 

Du tänker kanske på Askeladden 705 Voyager? Verkar vara en trevlig båt, kikade på den innan vi köpte vår nuvarande båt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 timmar sedan skrev Spekulantnimbus:

Okej, ge mig ditt tips på den bästa båten för vår situation (som inte är mycket dåliga val eller katastrof alltså)! 

Som tidigare nämnt mer bobåtar som Sealine, Doral eller något amerikanskt 

Har kompisar som precis sålt sina Epoca 26 samt Aquador 23 så jag känner till modellerna väl

 

Är ju kul om båtlivet inte blir avskytt pga båttypen vid ev dåligt väder

Med bättre boytor ombord så kan man njuta även vid nån några dagar av dåligt väder

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Det är ju motorerna med dess kringsystem som kan vara illasmakande kinderägg. Grisen i säcken.

Båtarna i sig åldras inte så mycket om de tas omhand ordentligt. Sedan är det då övrig utrustning och textilier som åldras som kan vare lätt eller litet svårare och ibland dyr att byta ut.

Många åttiotalsbåtar har ju fått en ny maskin och kan vara uppdaterade i övrigt. Så gammal båt med relativt ny motor kan vara alternativet.

Att jag förslog snipan, Nimbusen och Tresfjorden var väl att du liksom skulle tänka litet utanför din box. Modellbåten dök liksom bara upp bland de begagnade fullskalebåtarna, trots att den låg i rätt kategori.... kul!

 

Familjebåtar, jag är nog övertygad att sådana är omkring åtta meter långa och uppåt. 
 

Nimbus 2700 har en bra traditionell hästskoformad förkoj, stickkoj på sb-sidan under förarplatsen, en bra och rätt stor toalett om bb. Akterut runt bordet satt vi en gå gång sex vuxna och hade kräftskiva. Det finns/fanns en snarlik modell med sexcylindrig motor och aq-drev, den heter 800 Turbo, i stort sett samma planlösning. Nimbus 2600 har även den i stort sett samma planlösning, men även akterruff varför sittbrunnen blir något mindre. Men klart, det är åttiotalsbåtar med allt vad det innebär. Men inte fel om du finner någon med utbytt motor, tycker jag.

Att båten är gammal är egentligen inte problemet för oss, är den omhändertagen på ett bra sätt så kan det vara ett alternativ. Det är det där okända kinderägget som oroar mig. Ska kolla på lite äldre båtar nu!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 timmar sedan skrev Kraco2555:

Under hardtopen var det tveklöst svalare. Ligger man vid brygga, öppnade man med fördel ruffluckan så att det blev "tvärdrag". Sitta i soffan när det är soligt och vindstilla, blir väldigt varmt så vi hade ofta kapellets sidor borttagna under dagen. Är det fint väder så var inte vi i båten iaf. Körställningen med min längd, var ypperlig dvs gott om utrymme mellan huvud och tak. Var det fint väder körde jag med huvudet genom luckan. Stolen är väl justerbar. Överlag är det en båt jag faktiskt är spekulant på igen, då den passade mina syften ypperligt. Vår var en 2006:a och det satt en V8 bensin i den. Vanligt att det sitter en KAD 32:a i dem och det har jag provkört. Alldeles för klen i mitt tycke.  Dess tillkortakommande är relativt få, tycker jag, men som ngn tidigare skrev, så är 40L färskvatten inte särskilt mycket. Max 2 dygn i naturhamn. Toaletten som barnen älskade, är dock trång för mig. Svårt att stänga dörren när man sitter ner, men tvåan får man lösa i hamn när/om verkmästaren är redo. Den har allt, utom just ytor...och är väl därför även trailerbar och det går att sköta sjösättningen själv.

Låter mycket bra! Hade din båt bogpropeller och är det något du tycker är viktigt på denna båt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 timmar sedan skrev gusvo085:

Ryds 23 DC, den saknar stickkoj så den är mindre än det du tittar på. 

Jag skulle spana på Aquador 26, men den är betydligt större. Det finns en Askeladden i samma storlek som har bra sovplatser att spana på, vet ej vad den heter. 

@Freez

 

Aquador 26 vore en dröm för oss men den är klart utanför vad vi är villiga att betala, iaf som marknaden ser ut just nu. En Aquador 23 är mer realistiskt från ett prisperspektiv. Jag är ingen expert men det verkar som att priserna är rätt höga nu vilket kanske inte är så konstigt ändå.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 timmar sedan skrev Nimsee:

Båten är från -89 och motor/drev -03 (VP 5.0 gxi). När det gäller åtgärder på båten tänker jag att man måste skilja på reparationer, löpande underhåll och hobbyfix.

 

Vi har inte behövt göra några större reparationer. Elcentralen vid batterierna var lite tveksam så den gjorde jag om i höstas. Hade räckt med lite nya kablar och skiljerelä för under 2000kr men när jag ändå var igång rev jag ur allt. Men det var nog mer för att jag ville än att det behövdes 😂 Blev också tvungen att byta duschen på badbryggan. Annars har jag bytt lite läckande slangklämmor och annat småpill, men inget stort. 

 

När det gäller löpande underhåll mm så ska jag i år byta limpor och knän. Inte gratis direkt, men det är något man måste göra ibland på alla båtar där de inte ingår i färskvattenkylningen (typ var 10-15 år). Byter även bälgar i år.

 

Sedan har det blivit lite mer på hobbykontot. Ankarspel, varmvattenberedare mm. Men det är ju inget måste. 
 

Personligen tycker jag inte att man ska stirra sig blind på årsmodellen på själva båten/skrovet. En något äldre välskött båt har ofta uppdaterats löpande varför de kan vara maskinellt/utrustningsmässigt fräscha, medan en båt från tex 00talet har alla dessa uppdateringar framför sig. Det handlar nog mer om vilket exemplar man hittar, enligt min uppfattning.

 

Hör av dig om du har specifika funderingar på Epocan. Finns även en trevlig Epoca-grupp på Facebook som ställer upp med råd :)

Jag hör av mig isf! Det verkar vara en trevlig båt!

 

Hur mycket estimerar du att årets underhåll av limpor, knän och bälgar går på och gör du det jobbet själv?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Spekulantnimbus:

Låter mycket bra! Hade din båt bogpropeller och är det något du tycker är viktigt på denna båt?

Ja, den hade bogpropeller. Inget man behöver på en sådan liten båt, men ack så bekvämt när man är ensam och skall lägga till i tex en naturhamn en blåsig dag. Nuförtiden tycker jag att mitt liv går ut på att göra det så bekvämt som möjligt, men det är ju jag.

 

Låt inte avsaknaden av bogpropeller påverka ett ev båtköp, tycker jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev Spekulantnimbus:

Jag hör av mig isf! Det verkar vara en trevlig båt!

 

Hur mycket estimerar du att årets underhåll av limpor, knän och bälgar går på och gör du det jobbet själv?

Motorrummet på Epocan är trångt och därför har jag anlitat mek för jobbet. Annars är det inga problem att göra själv. Jag kör på VPoriginaldelar och då landar materialet på ca 18 000kr. Eftermarknadsprodukter hade slutat på ca 10 000. Så totalt landar väl kalaset på runt 25. Sjukt dyrt men som tur är gör man det ju inte så ofta :) Hittar du en båt där det nyligen är gjort så behöver du inte fundera på det på många många år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan skrev Spekulantnimbus:

Att båten är gammal är egentligen inte problemet för oss, är den omhändertagen på ett bra sätt så kan det vara ett alternativ. Det är det där okända kinderägget som oroar mig. Ska kolla på lite äldre båtar nu!

Otrevliga överraskningar eller kölsvinet i säcken, kan man ju dessvärre råka ut för vid alla båtköp. Besiktningsmän och goda båtvänner kan väl upptäcka dom som man ser, hör eller kan lukta sig till. Men man kan ju även här råka ut för dolda fel.
Om du har tur är varvräknarens timräknare fungerande och kan berätta hur mycket motorn gått. Räkna med omkring 50 timmar per säsong dör en fritidsbåt. Om det är mycket mer kan man ju misstänka att den brukats yrkesmässigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2021-03-16 vid 12:19 skrev Spekulantnimbus:

Nimbusen och Tresfjorden ser i min mening okej ut - det som vi inte känner oss bekväma med här är åldern på båten, det känns som ett kinderägg gällande skicket alltså. Vi förstår att vi inte kan få en ny båt men siktar ändå på en så ung som möjligt även om det i detta fall verkar bli båtar producerade runt millenieskiftet. Det är också därför jag nämnt det där med besiktningsman, det är för mig många okämnnda faktorer jag hoppas kunna gardera mig mot, det är ändå mycket pengar vi pratar om här.

Jag har under årens lopp besiktat några båtar, och kan säga som så att kunskapen hos en del är rätt bristande. Har du någon motorkunnig kompis samt någon som jobbat eller har stort båtkunnande så tror jag ärligt att du får en bättre besiktning än om du anlitar en besiktningsman för stora pengar. Den jag senast hade kontakt med frågade mig som ägare hur jag visste att jag hade ett 290 drev och inte ett 280. Då tänkte jag för mig själv kära nån inte veta skillnaden på 290 eller 280 drev och vara besiktningsman. Finns en gubbe som är otroligt kunnig och vet vad han talar om, och tyvärr har han gått i pension. Vidare talar du om så ung båt som möjligt, förstår det men ett tips, satsa på en dieselmotor håll dig borta från D4-D6 undvik moderna elektroniskt styrda motorer, de kommer om några år att gräva djupa hål i fickorna på ägarna. Kad serien 41 42 43 43 44 håller du dig till dessa är du rätt skottsäker och allt går att serva reparera själv. V8 - v6 nono. Äger själv en epoca sedan många år har två barn som nu är vuxna, kan bara säga att det funkar rätt ok i den båten. Men som en del påpekat i din tråd, endera ska du åka på semester med din villa ett par veckor om året, eller så gör man avbrott i vardagen och njuter av en enklare tillvaro. Hyttbåt ? nja sitta inne i en plast bytta när himlen är blå och sjön spegelblank inte min grej direkt, gillar kapellet med delad topp, och inga problem med att ligga ute en vecka i hällregn heller, se bara till att kapellet är fräscht. Sedan ett tips till, försök köpa en båt som gått / går i sötvatten, de maskinella delarna är ofta bra mycket fräschare då om de sluppit undan västkustens salta vatten.

Redigerad av kossor
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@kossor, en dag får du igen för ”plast bytta”... Det var det absolut bästa båtvalet, båtköpet jag gjort att köpa en hytt båt med breda och skyddade gångytor runt om.😀

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu skrev Georg_Ohm:

@kossor, en dag får du igen för ”plast bytta”... Det var det absolut bästa båtvalet, båtköpet jag gjort att köpa en hytt båt med breda och skyddade gångytor runt om.😀

😂😄😉 Möjligt ! Kompisen har en flipper 999 med en liten lucka i taket och glas i akter och på sidorna, de sitter inomhus alla de fina dagar jag njuter av vinden i håret och en skön sol som svalkas av fartvinden. I flippern sitter de i värmen, och iof vi ska ju inte utsätta oss för solljus så den poängen förstår jag med att sitta under tak. Är som med gamla us bilar, köpa en med tak när jag åker under tak hela året, nä hellre en cab så jag själv får välja , bar himmel eller tyg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev kossor:

😂😄😉 Möjligt ! Kompisen har en flipper 999 med en liten lucka i taket och glas i akter och på sidorna, de sitter inomhus alla de fina dagar jag njuter av vinden i håret och en skön sol som svalkas av fartvinden. I flippern sitter de i värmen, och iof vi ska ju inte utsätta oss för solljus så den poängen förstår jag med att sitta under tak. Är som med gamla us bilar, köpa en med tak när jag åker under tak hela året, nä hellre en cab så jag själv får välja , bar himmel eller tyg.

Du har uppenbarligen bättre tur med vädret än vad jag har. 
Skönt att sitta eller stå i en ombonad hytt i t-shirt och shorts, se hur vindrutetorkarna sveper bort regndropparna på rutorna. Kolla på alla påpälsade seglare och de som hukar under slackande kapell. Och att titta efter radarekon och AIS markeringar som man kan undvika.😇

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
59 minuter sedan skrev Georg_Ohm:

Du har uppenbarligen bättre tur med vädret än vad jag har. 
Skönt att sitta eller stå i en ombonad hytt i t-shirt och shorts, se hur vindrutetorkarna sveper bort regndropparna på rutorna. Kolla på alla påpälsade seglare och de som hukar under slackande kapell. Och att titta efter radarekon och AIS markeringar som man kan undvika.😇

Jag känner tyvärr inte igen mig i din beskrivning angående kapell faktiskt. I den jag har nu så brukar gångvärmen vara på defrostern mot rutorna håller rutorna rena, torkararmarna sveper förbi i maksam takt, och duken ovanför huvudet är som en fiolsträng och tät. Som du beskriver kapell måste du haft ett rent elände och verkligen mått dåligt då du varit ute och semestrat. Däremot hade vi en båt för 45 år sedan med den tidens kapellduk och det var kanske inte så roligt alla gånger. Men har du fräscha grejer som är underhållna så ser jag inget problem med att slippa plastlåda.😇 Jag tror att man inte kan generalisera finns de som vill sitta instängda finns de som vill åka i frihet osv. 

Redigerad av kossor
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
1 timme sedan skrev kossor:

Jag tror att man inte kan generalisera finns de som vill sitta instängda finns de som vill åka i frihet osv. 

Nej.... Men värst är ju de som inte kan bestämma sig från gång till annan. Måste ha styrplats både inomhus och uppe på taket😁

Sen vet jag inte riktigt det där med vind i håret.... Har nåt svagt diffust minne, men jag kan ju ha blandat ihop det också.

Redigerad av Zwen
  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är inne på vår 6:e säsong nu med en Epoca -02:a (dock DC modellen). Vi är bara två st och känner väl (oftast mot slutet av semestern) att det vore trevligt med lite större. Å andra sidan vill man alltid ha större. Vi nyttjar båten bra, vi kör kors och tvärs genom Stockholms skärgård och hon fungerar utmärkt upp till en vecka för oss. Men det krävs att man gillar campinglivet samt inte är främmande för att varva med gästhamnar. 

 

En familj i Epocan är  görbart och övernattning går att lösa i aktersoffan. Men det blir tidiga mornar om man störs av morgonvärme och soljus.

 

Det problemet jag ser är mer att få plats med allt omkring. Mat och kläder/packning etc för 4. Visst, är man organiserad och noga med att hålla ordning så går det. Men det kommer bli trångt, det måste man vara inställd på.

 

Här är vår donna inför torrsättning förra året. Det som håller oss tillbaka för uppgradering är delvis hennes yttre. Det är iofs personligt men vi (eller åtminstone jag) sitter gärna på en klippa och vilar ögonen på linjer och proportioner 🙂

148134718_10158265036534412_1297412159848833410_o.jpg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev hbengtsson:

Vi är inne på vår 6:e säsong nu med en Epoca -02:a (dock DC modellen). Vi är bara två st och känner väl (oftast mot slutet av semestern) att det vore trevligt med lite större. Å andra sidan vill man alltid ha större. Vi nyttjar båten bra, vi kör kors och tvärs genom Stockholms skärgård och hon fungerar utmärkt upp till en vecka för oss. Men det krävs att man gillar campinglivet samt inte är främmande för att varva med gästhamnar. 

 

En familj i Epocan är  görbart och övernattning går att lösa i aktersoffan. Men det blir tidiga mornar om man störs av morgonvärme och soljus.

 

Det problemet jag ser är mer att få plats med allt omkring. Mat och kläder/packning etc för 4. Visst, är man organiserad och noga med att hålla ordning så går det. Men det kommer bli trångt, det måste man vara inställd på.

 

Här är vår donna inför torrsättning förra året. Det som håller oss tillbaka för uppgradering är delvis hennes yttre. Det är iofs personligt men vi (eller åtminstone jag) sitter gärna på en klippa och vilar ögonen på linjer och proportioner 🙂

148134718_10158265036534412_1297412159848833410_o.jpg

Nu gör du mig sugen på en epoca! Den ser riktigt fin ut! Jag förstår att det kan vara trångt men tror vi får leva med det faktiskt... vad har du för motor och är du nöjd med den?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 timmar sedan skrev kossor:

Jag har under årens lopp besiktat några båtar, och kan säga som så att kunskapen hos en del är rätt bristande. Har du någon motorkunnig kompis samt någon som jobbat eller har stort båtkunnande så tror jag ärligt att du får en bättre besiktning än om du anlitar en besiktningsman för stora pengar. Den jag senast hade kontakt med frågade mig som ägare hur jag visste att jag hade ett 290 drev och inte ett 280. Då tänkte jag för mig själv kära nån inte veta skillnaden på 290 eller 280 drev och vara besiktningsman. Finns en gubbe som är otroligt kunnig och vet vad han talar om, och tyvärr har han gått i pension. Vidare talar du om så ung båt som möjligt, förstår det men ett tips, satsa på en dieselmotor håll dig borta från D4-D6 undvik moderna elektroniskt styrda motorer, de kommer om några år att gräva djupa hål i fickorna på ägarna. Kad serien 41 42 43 43 44 håller du dig till dessa är du rätt skottsäker och allt går att serva reparera själv. V8 - v6 nono. Äger själv en epoca sedan många år har två barn som nu är vuxna, kan bara säga att det funkar rätt ok i den båten. Men som en del påpekat i din tråd, endera ska du åka på semester med din villa ett par veckor om året, eller så gör man avbrott i vardagen och njuter av en enklare tillvaro. Hyttbåt ? nja sitta inne i en plast bytta när himlen är blå och sjön spegelblank inte min grej direkt, gillar kapellet med delad topp, och inga problem med att ligga ute en vecka i hällregn heller, se bara till att kapellet är fräscht. Sedan ett tips till, försök köpa en båt som gått / går i sötvatten, de maskinella delarna är ofta bra mycket fräschare då om de sluppit undan västkustens salta vatten.

Tack för tipsen! Kad 4x är noterat!

 

Jag köper gärna en båt som gått i sötvatten men oftast får de då transporteras en bit då jag befinner mig på västkusten, men det går ju att lösa det också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns några artiklar i Praktisk Båtägande nr 13, 2020 och nr1, 2021där en kille totalrenoverar en Nimbus Epoca,

Du kommer lätt åt dem genom Readly.

I den tidningen kan du läsa om många begagnattester på trevliga familjebåtar. 
 

39303411-BA4A-4F64-A1D5-7B682AEFFF26.thumb.jpeg.552625efa9d750d80ab06aecd0d50b58.jpeg

BD773B52-1911-4E10-BB3A-E778DF18ED89.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 minuter sedan skrev anuba:

Det finns några artiklar i Praktisk Båtägande nr 13, 2020 och nr1, 2021där en kille totalrenoverar en Nimbus Epoca,

Du kommer lätt åt dem genom Readly.

I den tidningen kan du läsa om många begagnattester på trevliga familjebåtar. 
 

39303411-BA4A-4F64-A1D5-7B682AEFFF26.thumb.jpeg.552625efa9d750d80ab06aecd0d50b58.jpeg

BD773B52-1911-4E10-BB3A-E778DF18ED89.jpeg

@kossor någon du känner? 😉🤣

  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan skrev Spekulantnimbus:

Nu gör du mig sugen på en epoca! Den ser riktigt fin ut! Jag förstår att det kan vara trångt men tror vi får leva med det faktiskt... vad har du för motor och är du nöjd med den?

Tack! Det sitter en KAD44 på 260 HK i den. Går väldigt bra och snålt med den motorn. Marschar runt 22-24 knop. Lagom fart i förhållande till förbrukning som då ligger strax över litern per distans om man inte har aktersoffan full med gäster 🙂.

KAD44 är en ganska skottsäker maskin. Även om VP började med viss elektronik i den här motorn så är den fortfarande ganska "basic" jämfört med nyare maskiner. Och renoveringsvänlig om man skulle ha oturen att behöva göra det. Motorer såsom D4 är förvisso mer moderna men jag tvivlar på att dom är snålare eller billigare att underhålla. Har dessutom hört att D4:an har en ganska rå gång jämfört med 6:an i KAD-serien. Om det har någon betydelse eller ej låter jag dock vara osagt.

 

Vi har inte gjort några större ingrepp på motorn so far. Ventiljustering, rembyten och årlig service.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev Nimsee:

@kossor någon du känner? 😉🤣

Nej absolut inte men har läst reportaget, måste vara en dåres verk 😱🤣

  • Haha 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-07-21 vid 08:45 skrev Olioe:

Vad blev det för båt @Spekulantnimbus?

Det har inte blivit någon än så länge! Marknaden är galen har vi tyckt iaf, folk köper osedda båtar för väldigt mycket pengar… vi har därför avvaktat.

 

Huvudspåret nu är dock större båtar än de tidigare nämnda då de känts för små för oss. Tex verkar Nimbus 28 DC vara en fin och något mer rymlig båt än epocan. Men vi har inte bestämt oss, återstår att se vad det blir.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...