LennartKristinehamn 2 Postad 10 Mars , 2021 Någon som vet något om denna typ BM 77 ? Se länk : BM 77 Relevant pris ? Och expoibehandlad - har det varit sprickor , eller varför gör man det ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peka67 167 Postad 11 Mars , 2021 (redigerade) Jag börjar bakifrån, epoxibehandling är något positivt och kan jämföras med rostskydds behandling på bilar. Skrovet blir något starkare och står bättre emot, att fukt tränger in i skrovet. Pris är en svår fråga, och beror mycket på hur pass ny motorn är, samt båtens skick i övrigt. Ren gissning från min sida är ett pris från 60t till 100t. BM 77 skall i första hand ses som en motor snipa även fast det förekommer båtar med mast och segel. Det finns en förarsoffa för två personer som fälls fram vid matlagning som finns undertill. Redigerad 11 Mars , 2021 av Peka67 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 11 Mars , 2021 2 minuter sedan skrev Peka67: epoxibehandling är något positivt och kan jämföras med rostskydds behandling på bilar Genialisk beskrivning! Den snor jag av dig. 🍔 (Jag hittade ingen bild på en tjuv så det fick bli en hamburgare i stället.) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peka67 167 Postad 11 Mars , 2021 Tjuva på du 😂, helt okej. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LennartKristinehamn 2 Postad 12 Mars , 2021 9 timmar sedan skrev Peka67: Jag börjar bakifrån, epoxibehandling är något positivt och kan jämföras med rostskydds behandling på bilar. Skrovet blir något starkare och står bättre emot, att fukt tränger in i skrovet. Pris är en svår fråga, och beror mycket på hur pass ny motorn är, samt båtens skick i övrigt. Ren gissning från min sida är ett pris från 60t till 100t. BM 77 skall i första hand ses som en motor snipa även fast det förekommer båtar med mast och segel. Det finns en förarsoffa för två personer som fälls fram vid matlagning som finns undertill. Ok tack för info till en landkrabba. Den var utsatt för 134 tkr men nu såg den ut att vara borta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peka67 167 Postad 12 Mars , 2021 (redigerade) 6 timmar sedan skrev LennartKristinehamn: Ok tack för info till en landkrabba. Den var utsatt för 134 tkr men nu såg den ut att vara borta. Jag antar att du är ute efter en motorseglare, eftersom du ställde frågan här. Personligen tycker jag att det finns alternativ i samma prisklass som är bättre, och som seglar ganska bra. Två förslag att titta på, är Poca 26 från Danmark (min favorit) samt Solvigg 26. Båda har dubbla styrplatser Poca 26 på kryss Redigerad 12 Mars , 2021 av Peka67 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser