Fredrik844 1 Postad 2 Mars , 2021 Hej! Finns det möjligtvis någon som har erfarenhet av att byta lås till kabindörren på en Nimbus 310 Coupé? Vi har detta lås (Sobinco) men det är nu sönder och slut i Nimbus affär, så är nyfiken om någon har erfarenhet av att byta till antingen annat lås eller tips på var man kan få tag på det? Har googlat sönder mig på detta :-) /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 976 Postad 2 Mars , 2021 18 minuter sedan skrev Fredrik844: Hej! Finns det möjligtvis någon som har erfarenhet av att byta lås till kabindörren på en Nimbus 310 Coupé? Vi har detta lås (Sobinco) men det är nu sönder och slut i Nimbus affär, så är nyfiken om någon har erfarenhet av att byta till antingen annat lås eller tips på var man kan få tag på det? Har googlat sönder mig på detta :-) /Fredrik Går det kanske att reparera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik844 1 Postad 2 Mars , 2021 Tyvärr inte, nyckel som brutits av inuti och stört omöjligt få ut 😞 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 2 Mars , 2021 Heter europacylinder, finns att köpa söder om Östersjön hos vilken bygghandel som helst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik844 1 Postad 2 Mars , 2021 OK så bra! Bara så jag förstår: du tror jag kan byta ut cylindern i Sobinco-låset mot en sån europacylinder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik844 1 Postad 3 Mars , 2021 10 timmar sedan skrev Pentax: Heter europacylinder, finns att köpa söder om Östersjön hos vilken bygghandel som helst. OK så bra! Bara så jag förstår: du tror jag kan byta ut cylindern i Sobinco-låset mot en sån europacylinder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser