thaskippa 0 Postad 11 Juli , 2005 Jag har en Mariner 150 hästars från 90', det kommer med ungefär 2 minuters mellanrum ett svagt ljud från motorn och det kommer med nästan exakta mellanrum. Är det någon som vet vad detta kan vara för ljud? Trodde först att det var länspumpen men det visade sig att den är helt oduglig så den har jag uteslutit! Hoppas på bra svar så jag slipper oroa mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_T 0 Postad 11 Juli , 2005 Om du har separat oljeblandning kan det vara varnings summern för låg oljenivå. Även om du har olja i behållaren kan det vara varnaren som spökar. Hoppas det löser sig...inge kula med konstiga ljud... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thaskippa 0 Postad 12 Juli , 2005 Köpte båten för drygt en vecka sen så jag vet knappt om det finns en separat oljebehållare? (känner mig lite bäng) Men jag har inte haft nån anledning att kolla motorn mer än till utseendet och funktionen så att den låter och går bra! Annnars går den som ett skollat troll Finns det nån sida där man kan se skisser eller ritningar över motorn? Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_T 0 Postad 12 Juli , 2005 Titta efter ett lock i motorkåpan. Om du inte fyller på ny olja, om nu det är vad som orsakar pipet, kommer motorn att rasa och det blir dyrt, tar tid att laga och du blir utan båt mitt i sommarn... //Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thaskippa 0 Postad 12 Juli , 2005 Men nu har jag kört med olja direkt i tanken, det funkar väl det oxå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_T 0 Postad 12 Juli , 2005 Så länge blandningen är rätt borde det inte vara något problem. Dock kommer väl inte summern att tystna. Här kan du köpa en manual till motorn. [LINK]http://www.margie-bookshop.se/info/info-verk.asp?idno=600012&category=sv§ion=manuals&oa=&boktyp=manuals[/LINK] Om inte länken funkar så finns manualen på Margees Bookshop på Roslagsgatan i Sthlm. 475 bagis! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 12 Juli , 2005 är oljan slut i tanken så larmar den givetvis för att det finns för lite olja...sen om du har olja i bensinen...det känner liksom inte den summern av...slå i en halvliter olja i tanken o se om det fortsätter att larma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thaskippa 0 Postad 13 Juli , 2005 Tack så mycket för alla goda svar hoppas att ni får en trevlig båtsommar med mycket sol å bad! Själv ska jag sticka ut å gasa nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser