Zwen 280 Postad 25 Februari , 2021 Jag har sett Korintkanalen på TV. Har ju alltså inte varit där själv, så osvuret är väl bäst, men tror att osäker GPS-funktion torde kunna accepteras i kanalen.🤪 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 25 Februari , 2021 Haver gått igenom tvenne ggr. Första 1957 med M/S Tavastland http://lasselundell.se/medelhav.html Andra under transportsegling Aten - Koper 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 25 Februari , 2021 40 minuter sedan skrev Lasse-L: Haver gått igenom tvenne ggr. Första 1957 med M/S Tavastland Oj nu blev jag importerad🙂 Vackert fartyg det där, måste väl ha varit nästan nytt då eller? Var det Svenska Orientlinjen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 25 Februari , 2021 2021-02-23 vid 20:07 skrev ThomasVikhog: Intressant, men bara vid den gamla järnvägsbron av järn! Den gamla bron åkte jag tåg över 1988, smalspårig järnväg. Konduktören klev ur för att lägga om växlarna vid mötesplatsen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 25 Februari , 2021 1 timme sedan skrev Zwen: Oj nu blev jag importerad🙂 Vackert fartyg det där, måste väl ha varit nästan nytt då eller? Var det Svenska Orientlinjen? Jomenvisst var det ett vackert fartyg. Nästan nytt. tillhörde Sv Orientlinjen http://faktaomfartyg.se/tavastland_1955.htm Jag kommer ihåg Stella i Pireus, hon var mycket vacker och kunde lära en k..t 17 åring mycket. När jag 50 år senare var i Pireus och väntade på att pappersexercisen skulle bli klar för transportsegling, försökte vi att hitta Tonys bar och Stella men förgäves. Tonys bar fanns det folk som kom ihåg men inte deras sångare. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 25 Februari , 2021 9 timmar sedan skrev Lasse-L: Bygget började 67 år e kr. Där ser man... men det fanns väl tidigare mer eller mindre misslyckade försök såväl i Suez som i Panama. Sedan tyckte väl Obelix att man lika gärna kunde bygga en tunnel under sundet som isolerar europeiska kontinenten från det brittiska öarna, och det var väl omkring år 50 f.kr, men det är seriell fiktion. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 25 Februari , 2021 Just nu skrev Georg_Ohm: Sedan tyckte väl Obelix att man lika gärna kunde bygga en tunnel under sundet som isolerar europeiska kontinenten från det brittiska öarna, och det var väl omkring år 50 f.kr, men det är seriell fiktion. Obelix stod för grävandet, eller? :D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 25 Februari , 2021 53 minuter sedan skrev raol: Obelix stod för grävandet, eller? :D Nej men snytingarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 5 Mars , 2021 Gäller att ha tungan i rätt mun i den där kanalen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser