Peterbrunell61 0 Postad 16 Februari , 2021 (redigerade) Hej! Nybörjare som jag är, så har jag en undran. Jag har en Navman Tracker 5500. Jag undrar om det finns sjökort eller uppdatering, till plotter. Det sitter ett NT + C-map kort i plottern.Eller är den för gammal? Hoppas ni förstår vad jag menar. Mvh Peter Redigerad 16 Februari , 2021 av Peterbrunell61 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 17 Februari , 2021 14 timmar sedan skrev Peterbrunell61: Hej! Nybörjare som jag är, så har jag en undran. Jag har en Navman Tracker 5500. Jag undrar om det finns sjökort eller uppdatering, till plotter. Det sitter ett NT + C-map kort i plottern.Eller är den för gammal? Hoppas ni förstår vad jag menar. Mvh Peter Dessvärre finns ju inte varesig Northstar som Navman kvar som varumärke, det hette först Northstar och bytte sedan namn till Navman. Sedan blev det väl Simrad om jag nu inte navigerat helt fel. Men det spelar nog ingen roll, C-map finns ju fortfarande kvar men frågan då vad du har för lagringsmedia i din plotter, om det är ett SD-kort, är det nog inga problem, tag med kortet (och bankkortet) till båttillbehörsbutiken och se om dom kan uppdatera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Guggen 18 Postad 18 Februari , 2021 Hej. Kör själv med en northstar/navman 6600. Har två cmap nt+ kort med hela Östersjön i. Men det är inte vanliga små sd-kort då dessa plottar har några år på nacken. Men jag såg tex att Hjertmans fortfarande säljer cmap kort av olika slag, annars så säljs det på blocket ibland. Men det bästa är nog att ta med korten/kortet till ngn butik och se vad de kan göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser