SvenA 0 Postad 11 Juli , 2005 Det är väldigt tyst här på forumet.Är alla ute och seglar? Eller har ni för mycket att göra på semestern? Själv rapporterar jag SO vind senaste veckan, stark före helgen, här på Helgahafvet. Igår passerades 27 C på em, skall bli något varmare idag.....det är alltså badliv vid båten som gäller. Trevlig semester tillönskas alla på Forumet. SvenA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 13 Juli , 2005 ja här va de stilltje! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenA 0 Postad 3 September , 2005 Måste ju bara skriva ett inlägg..... Helgahafvet 3 september... Strålande väder. Sol och VIND! Snart slut på klubbseglingarna för iår..bara en eller två tävlingar kvar. SvenA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 3 September , 2005 Hej gubbs. Har jobbat idag, men i morrn söndag så blir det en tur uppåt Marstrand med rundtur och middag på någon kobbe i närheten. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 3 September , 2005 Björlanda Kile /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 4 September , 2005 jodå även jag har varit ute lördag & söndag var sen och kikade på en compis 28!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenA 0 Postad 5 September , 2005 Hej Iwar! Länge sedan du var ute på nätet? Hur har sommaren varit uppe i Vänern? Själv har det blivit en hel del segla i sommar. På våra klubbtävlingar både första och sistaplatser...... Magnumen seglar bäst i lättvind upp till 4-5 m/sek. Eller är det skepparen? SvenA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iwar 0 Postad 5 September , 2005 Har inte så mycket att jämföra med, seglade iallafall förbi en trissjolle på kryssen gick upp jämsides i lovart från honom och han ha ett litet samtal medans jag passerade just då verkade Magnumen göra skäl för sitt namn Stor & mäktig. Men jag blev även ganska imponerad när jag lämnade duse udde det börjad blåsa ganska friskt när jag skulle iväg jag gick med motorn på fullgas rakt imot vind för å hissa segel båten stod nästan stilla de här går aldrig tänkte jag men jag fick upp storen samtidigt som båten började falla från vinögat och vinden fyllde seglen och båten satte fart rätt över dessa stora vågor de största denna landkrabba upplevt, det är kraft i ett segel vill ja lova!! Jo man längtar ut igen :-) :-} Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser