Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
laand

Var skall jag felsöka?

Rekommendera Poster

Hej Har en ny Sportpilot som inte får ström. Den är inget fel på apparaten den är inlämnad och kontrollerad på Navship. Jag har ström fram till sockerbiten där orginalkabeln tar vid. Orginalkabeln tycker jag också sitter ordentligt fast i apparaten? Jag kör kylskåp och nav-utr på samma strömpanel och de fungerar klanderfritt Förslag på felsökning? Tacksam för alla förslag. Mvh Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst magnus

Köp en billig multimeter så du kan kolla om du har spänning fram till sockerbiten. Och att du har rätt polaritet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När Navship testade din utrustning, hade de din kabel som du kopplar på sockerbiten? Om inte måste du ju ha kabelbrott på din kabel eftersom instrumentet fungerar och du har ström fram tills originalkabeln tar vid?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jag har testat med en dyr multimeter och den visar att det finns ström fram till sockerbiten. Jag har fått en ny strömkabel från Navship, som visar samma fenomen. Ingen ström i apparaten! Mvh Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hmm är det en digital grunka kan det vara så enkelt att inte strömmen är nog stabil digitalt är känsligt för sånt :-) men är den analog vet i tusan vad det kan va be Navship testa grejorna på plats om det går så hittar ni nog felet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...