laand 1 Postad 10 Juli , 2005 Hej Har en ny Sportpilot som inte får ström. Den är inget fel på apparaten den är inlämnad och kontrollerad på Navship. Jag har ström fram till sockerbiten där orginalkabeln tar vid. Orginalkabeln tycker jag också sitter ordentligt fast i apparaten? Jag kör kylskåp och nav-utr på samma strömpanel och de fungerar klanderfritt Förslag på felsökning? Tacksam för alla förslag. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst magnus Postad 10 Juli , 2005 Köp en billig multimeter så du kan kolla om du har spänning fram till sockerbiten. Och att du har rätt polaritet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 10 Juli , 2005 När Navship testade din utrustning, hade de din kabel som du kopplar på sockerbiten? Om inte måste du ju ha kabelbrott på din kabel eftersom instrumentet fungerar och du har ström fram tills originalkabeln tar vid? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 10 Juli , 2005 Hej Jag har testat med en dyr multimeter och den visar att det finns ström fram till sockerbiten. Jag har fått en ny strömkabel från Navship, som visar samma fenomen. Ingen ström i apparaten! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miniraser 10 Postad 11 Juli , 2005 hmm är det en digital grunka kan det vara så enkelt att inte strömmen är nog stabil digitalt är känsligt för sånt :-) men är den analog vet i tusan vad det kan va be Navship testa grejorna på plats om det går så hittar ni nog felet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser