Ove-T 294 Postad 26 Januari , 2021 Hej Jag har gjort en GPX fil i OpenCPN med västkustens Gästhamnar. I OpenCPN får man ikon, beskrivning och länkar till hamnen. I andra program och navigatorer som kan importera GPX filer så kommer inte allt att visas, i vissa bara en ikon. På hemsidan under OpenCPN finns filen att ladda ner samt lite mer information. Länk:https://www.sxk.se/vastkustkretsen/var-verksamhet/batteknik-vk Hälsningar Ove 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 26 Januari , 2021 2 timmar sedan skrev Ove-T: Jag har gjort en GPX fil i OpenCPN med västkustens Gästhamnar. Helt underbart! Tack! Jag testade att ta in den i Eniro på sjön. Jag fick in alla hamnar upp till Vallda-Sandö. Sedan blev det inga fler. Kan vara att det slagit i taket med intressepunkter eftersom jag har västkustens sxk-bojar som intressepunkter också. Någon som vet om det finns någon begränsning i antal intressepunkter i Eniro på sjön? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 26 Januari , 2021 Hej Jag testade att lägga in i Eniro på sjön och fick med alla, dock bara ikonen, inga länkar eller information. All information kommer nog bara att finnas i OpenCPN för att filen är skapad där. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 26 Januari , 2021 18 minuter sedan skrev Ove-T: Jag testade att lägga in i Eniro på sjön och fick med alla Ja, jag har fått med alla fram till Getterön marina i filen. Jag har helt enkelt för många intressepunkter. Skit också, trodde inte de lagt in en så låg begränsning på det. Jaja, får kika vidare på det i morgon. Det är ett fantastiskt arbete du gjort Ove! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser