miniraser 10 Postad 10 Juli , 2005 Finns det någon här som har erfarenhet av Wijko båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batteristen 0 Postad 7 September , 2006 tjena, Jag har köpt en båt som liknar nåt som kanske kan kallas Wijko. Har hört av en granne att det publicerades en byggsats i Teknik För Alla nån gång på 60-talet på en båt som kallades Ragette. Eventuellt Wijko Ragette. Den liknade min båt iaf. Min båt är ca 4,70 m lång. Nån som har fler uppgifter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wiking1 0 Postad 23 Oktober , 2006 Här kommer listan på Wijko Kit Boats AB Stockholm och detta är vad som erbjöds då det begav sig i början av 60-talet! Båtbyggsatser: Internationell Moth segeljolle 3,35 x 1,30 pris 900:- Wijko Ragette 3,55 x 1,55 pris 825:- exkl ratt, vindruta och beslag Wijko Sport 3,73 x 1,58 pris 995:- exkl ratt, vindruta och beslag Wijko Delfin 4,10 x 1,70 pris 1195:- exkl ratt, vindruta och beslag Wijko Cabin 6,40 x 2,30 pris 4950:- exkl ratt, vindruta och beslag Mät båten och jämför med bifogad bild! / Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
islandman 0 Postad 31 Oktober , 2006 Kolla även in denna länk (finsk, men ändock!) http://koti.mbnet.fi/jorih1/ragette.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
atv90 0 Postad 28 November , 2006 hej! min farfar köpte en ragette åt min farsa 1969 då gav han 1500kr då satt det en electrolux e30årsmodell 67 han köpte den vid raggarön östhammar men farfar tog motorn till en annan båt farsan köpte en monark25 ljusblåkåpa med vit rigg 19703000kr pådomus i upsala han hade den till 1977 då vart det vårflod den flöt ut i älven och blev förstörd i mahognyn den såldes till två tonårspojkar för 100kr som ficksade upp den målade den grön hade en suzuki 9hk på den där slutar historien. ps nu är den slut som båt den är uppeldad sorgligt ellehur? mattias stenberg östervåla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lomek 0 Postad 11 Februari , 2010 Hej. Båtfabriken låg i Hägersten och huset finns fortfarande kvar. Den som skötte om alla leveranser och även åkte runt till folk som behövde assistans med bygget hette Bengt och var en hyvens kille.Ragetten hade ingen motorbrunnslåda i original men wijko-sportens kunde anpassas så att den inte sjönk vid regn.Den hade 8mm botten & 6 mm sidoplyfa orginal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser