Gå till innehåll
söndag 29 december 2024

gustafsson54

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om gustafsson54

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ja..då är vi på banan igen. Startade mortorn och lät den gå på 2000 rm under 30 min. och kollade laddspänningen till båda batterierna. Glatt kunde jag konstatera att spänningen låg mellan 14.6-15.1 V. Verkar som om laddningsregulatorn har vaknat till liv efter vintersömnen och nu fungerar som den ska. Jag tackar alla som intresserat sig för fallet ...och visst fick jag tips. För mig är fallet löst....men vill ni fortsätta diskutera...så inte mig emot. Gustafsson54
  2. Fick besked från båtlarmet att batterispänningen är 12.7 V vilket ju är helt ok.
  3. Motorn är från 2007 och har gått 210 tim.
  4. Provkörde nyinköpta båten( begagnad Beneteau Flyer 750 Wa) i helgen och fick larm från Plottern och Ekolodet om för hög batterispänning ! Den visade stigande spänning från 14 upptill max 17.9V då instrumeneten bröt strömmen med automatik. Jag har monterat 2st nya batterier nr:1 Warta AGM 115Ah nr:2 Optima bluetopp 55 Ah (för start). Huvudströmbrytaren stod på valet nr:1. Jag skiftade till nr:2 och problem försvann. Vad kan ha hänt ??? Vad jag förstår finns det en laddningsregulator för generatorn i utombordaren som är en Suzuki DF 250 Hk och framförallt laddspänningen skall väl vara ca:14V och inte kunna bli så mycket som 17,9 V. Jag är tyvärr inte speciellt bra på båt-el och tar gärna emot tips om hur jag går vidare. Hälsningar gustafsson54
×
×
  • Skapa nytt...