-
Innehålls Antal
14 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm jimmy-88
-
Placering
Kadett
-
Tack för att ni tog er tid. Jag har själv vart inne på att utöka kapellet så att säga med tryckknappar som man fäster mellan båten och orginal kapellet. Då kan man använda den till både hamkapell och campingkapell. Men hade hoppats på att det fanns nya galler i RF eller plast med vinklade flensar.. Det blir nog att köpa lite knappat och en bit kapelltyg.
-
Hej, Jag är på jakt efter ett par ventilkåpor / galler till motorrumet som syns på bilden nedan. Det regnar in i dessa och skulle vilja köpa några som är liggande / vågräta så det inte kan regna in eller få in vattnet som rinner ned för kapellet. Vart kan man köpa detta? //Jimmy-88
-
Mätaren fungerar, den gav utslag när den jordades. Tempgivaren gav olika utslag men mest runt 500 Ohm och mätaren tar emot först vid 450 Ohm (40 grader). Och temp på motornsdelar var ca 31-37 grader. Så allt fungerar troligen. Trodde en V8 skulle vara varmare.
-
Måste kabel som går till summern vara inkopplad för att mätaren skall fungera? Vart skall den koppas in till då? Hittar inga andra lösa kablar där..
-
Färgen på den lösa kabeln är tan/blue och skall tydligen gå till ett varings ljud. Jag försökte mäta men fick inget värde det bara hoppade mellan olika värden och sen blev det tomt i displayen.. Måste motorn vara igång för att få något värde?
-
Hej, Jag har nu hittat vart den sitter. Den sitter brevid kylslangarna framför förgasaren enl bilden. Och det kommer en ljusbrunkabel ifrån den men den går in i en kabel härva och där kommer det ut en som inte är ansluten till något vart skall den sitta ihop med? Hoppas ni ser på bilden.
-
Hej, Som rubiken lyder, har kört en del och temp mätaren ger inga utslag. Antar att arbetstemp ligger på 71 grader? Är det någon som har haft samma eller liknande problem? Vart sitter tempgivaren på motorn? Antar att man kan mäta med en Ohm mätare för att se om man får (22 - 450 Ohm) på kabel fram till mätaren.
-
Hej, det låter liknande som mitt problem jag hade.. För mig läckte det mest när drevet var upp tilltat i trailer läget. Det läckte ifrån anslutningen i bälghuset och till slangen.. Jag bytte hela slangen mellan bälghuset och skölden.. Min tråd: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=439118
-
Tack för alla tips.. Jag har nu bytt slangen utan att plocka ner drevet eller bälghuset. Jag klippte av slangen på mitten och sedan skar jag försiktigt upp slangen över båda nipplarna för att inte behöva dra av slangen och riskera att förstöra nipplen. Sedan var de bara att trycka dit den nya slangen..
-
Okej, jag har hört att den ofta går sönder.. Skall prova att skära och klippa upp slangen..
-
Men man behöver inte plocka bort Oljegenomföring i skölden om man bara skall byta slangen väll? Hur sitter slangen fast i drevet/bälghuset?
-
Tack, då jag köpte båten i år och inte vet när bälgen byttes. Skall jag även passa på att byta bälgarna med då? Några andra bra tips att tänka på eller saker som man inte skall göra?
-
Hej, Jag har upptäckt en läcka/ skada på oljeslangen som går ifrån skölden till drevet (Har oljebehållare i motorrummet). Någon som har någon erfarenhet av att byta denna? Lätt /svårt? Måste man plocka ner hela drevet? // Jimmy
-
Hej, Gällande hastighetsmätaren så kan det vara slangen ifrån tryckloggen som sitter på drevet hoppat av. Den sitter i närheten av växelväljaren. // Jimmy-88