Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024

spridare

Företag
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om spridare

  • Placering
    Kadett
  1. Glömde en detalj skulle man villa göra det lyksigt och påkostat kan man i många fall ha två mindre värmare en till sittbrunn och en inne.
  2. Köp inte för kraftig värmare den kommer sota igen sig av att gå för mycket på lägsta effekt.Det brukar vara så att säljare gärna tycker att du bör ha en riktigt kraftig sak men när den bara gått två år och det kostar fem tusen att laga är det inte så kul 2kw bör räcka gått.
  3. Det är kanske så att du inte fick rätt remm när du bytte,men sen kan det vara så att det blir lite rost på remmskivorna under vintern detta är ett inte helt ovanligt problem då slits remmen väldigt hårt i början av sesongen och man får justera.Sen håller jag med om att verkstaden borde nåterat att spännaren är i botten och funderat på om allt är ok.Tyvär är det så att det finns ganska många som är mer säljare än mekanicker detta är nog ett större problem i båtbransken en inom bilbransken där det finns kontoll myndigheter mm, men det förekommer överallt.En detalj att tänka på vad gäller remmar ANVÄND alltid orginal dom andra har inte samma matrial längder mm.
  4. Gå in på Sleipners hemsida eller ring och kolla med dom
  5. Det är så att lossar du stjärn skruvarna på gavlarn så kmmer flera plåtar att falla loss och du kommer få mycket svårt att montera ihop detta på plats det är tillomed lite svårt på bänken i verkstaden så jag tror inte du skall prova detta på plats den är monterad med två stycken M8 bult avgas utblåset samt klamma på avgas så det brukar inte var jätte jobbigt att demontera hela värmaren
  6. det kan vara så att tempratur givaren som skall känna värmen inte funkar på rätt sätt har du sen testat att ta nya kablar till ett annat batteri kolla anslutngar vid värmare. Annars är nog nästa steg att demontera värmaren och testaköra på verkstad det kan okså vara fel på glödstiftet har du möjlighet att kolla hur många amper detden drar vid uppstart bör ligga på ca:11amp.annars demontera värmaren och få den testad det brukar inte vara särskilt dyrt
  7. det kan vara så att tempratur givaren som skall känna värmen inte funkar på rätt sätt har du sen testat att ta nya kablar till ett annat batteri kolla anslutngar vid värmare. Annars är nog nästa steg att demontera värmaren och testaköra på verkstad det kan okså vara fel på glödstiftet har du möjlighet att kolla hur många amper detden drar vid uppstart bör ligga på ca:11amp.annars demontera värmaren och få den testad det brukar inte vara särskilt dyrt
  8. Skall du serva värmaren behöver du demontera den ur båten men du har troligen problem med spänningsfall, värmare är väldigt känsliga för detta 90% av allt strul vi har med kunders värmare beror på detta prova även att starta med ren diesel i annan behållare. Kolla kablar säkringar värmaren måste komma upp i viss temp på rätt tid för att veta att det brinner. Filtret är mycket fint och det behövs inte mycket smuts,men framför allt ELEN ibåten.
  9. Schimsen du ser är för det andra öpningstrycket vilket krävs en maskin EPS 200av fabrikat Bosch för att kontolera den lilla stången som ligger i mitten finns i olika längder (många) det är där man justerar öpningstrycket på första steget .Vissa menar att andra steget följer med vilket Inte är helt rätt.Skulle du ha otur och få detta galet kan förinsprutningen utebli vilket kan leda till problem motorn spikar eller kolv haveri jag rekomenderar attdu kollar på nätet för att hitta någon som har utrustingen för detta jobb. Finns i Göteborg Kristianstad Aneby Vet ej vad som passar dig bäst . Mvh Spridare
×
×
  • Skapa nytt...