Gå till innehåll
måndag 23 december 2024

hakank

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    34
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om hakank

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Volvo Penta struntar fullständigt i slutkunden, vill bara sälja så många motorer till båtbyggarna som möjligt, sen är båtägaren ointressant. De har två års garanti om man gör en svindyr garantiservice efter ett år. Sedan gäller Konsumentköplagen för fabrikationsfel ytterligare ett år. Sen får man betala allt själv. Helt enligt lagen men något moraliskt ansvar har jag aldrig sett VP visa! Båtnytt tar nästan aldrig in något negativt om VP. I stället har till och med en av deras sk motorexperter ljugit ihop en historia för att till synes försvara VP där VP mörkat ett dolt potentiellt livsfarligt problem. Båtnytt verkar inte värna om båtägaren i första hand då det gäller kritik mot de stora företagen. Räkna inte med någon hjälp från de kommersiella tidskrifterna! Vill ni absolut bläddra i Båtnytt så är det gratis på biblioteket! Räkna inte med SVT! SVT kommer sällan åt privata företag med slipade jurister! De ger sig oftast på lätta mål som offentliga institutioner där dom har rätt till insyn, offentlighetsprincipen. Enda sättet att komma åt företag som VP är att bojkotta dom! Det finns en mängd bättre och billigare alternativ! Detta är tyvärr den brutala sanningen! Senast ändrad av hakank | 22 april 2012 | 11:36 Senast ändrad av hakank | 22 april 2012 | 11:45
  2. Båtkörkort behövs inte! Alla båtar som framdrives med motor eller segel skall förses med webbkamera som visar i realtid vem som kör båten så myndigheterna kan se vem som kör( namnskylt på bröstet med personnummer) och hur han/hon kör! Kör man vårdslöst skall båten beslagtas och fängelse i upp till två år utdömas! Då blir det ordning på sjön!! Motion till Riksdagen!
  3. VARNING FÖR VOLVO PENTA!! Har själv en Vp-motor från 2007 och har varit nära haveri pga känt fel hos VP som de fortfarande vägrar att informera om. Ärendet ligger nu hos sjösektionen hos Transportstyrelsen. VP skiter fullständigt i slutkund! De vill bara att båttillverkarna placerar ut VP-motorer i sina båtar, sedan struntar de blankt i båtägaren! ALDRIG MER EN VP-motor!!!
  4. Har ni inte fattat att NYHETEN är att de Vägrar svara på frågor FORTFARANDE!!! Är ni kanske anställda på VP eller skall ni sälja era båtar med en D3-motor. I så fall förstår jag att ni blir irriterade. Värdet sjunker ju som en gråsten! Ni borde vara irriterande på VP istället! Jag skall naturligtvis sluta skriva när VP beter sig som en seriös båtmotorförsäljare!
  5. Volvo Penta vägrar fortfarande att svara! Ingen info till alla med D3-motorer som kan råka i sjönöd i sommar! Vi får se vem som drabbas först!?
  6. Det var de första motorerna de släppte ut på marknaden som hade för täta luftfilter. Detta åtgärdades ganska snabbt. Problemen med bränslefiltret visar sig först efter några byten, man får dra det hårdare och hårdare för vart byte och till slut måste man byta filterhållaren. Detta upplyser inte Volvo Penta om! Många har fått stopp i livsfarliga situationer utan att veta varför! Volvo Penta vägrar svara på alla frågor om detta. Företaget saknar helt etiska regler och moral hos de anställda i ledningen, något annat kan man inte tolka det som!
  7. Se mitt inlägg; VP i blåsväder! tror du har samma fel, filterkonsolen till bränslefiltret är felkonstruerad, måste bytas. Detta har VP vetat om i flera år men tigit som muren för att inte få dåligt rykte. De vägrar fortfarande att erkänna problemet och vägrar informera om det. Livsfarligt var rätta ordet!
  8. Enligt representanterna på Älvsjömässan så går försäljningen av Volvo Penta D3-motorn dåligt! Kanske båtägarna fått upp ögonen för att Volvo Pentas agerande inte är konsumentvänligt, att man struntar i kunderna när man väl har sålt en motor. Upplysningar om fel på motorn vill man inte skylta med och inte ta ansvar för. VP tiger som muren när man begär förklaringar och uppgifter från deras register över båtägarna angående sin egen motor, i strid med Datalagen! Vad döljer dom????
  9. D3-motorn är fabriksmonterad och sitter i en Bella 655 om det nu har någon betydelse. Jag var idag på Mässan i Älvsjö och besökte VP-montern. Där bekkräfta personalen att felet med filterkonsolen är väl känt av Volvo Penta men att man aldrig gått ut med info om detta till ägarna! Endast om det är fel som ex kan orsaka brand så sänder man ut brev! EX senaste kampanjen med oljeröret på samma motor som riskerar ett gå av! Man byter nu ut röret till en flexibel slang! Att man kan få motorstopp i en högst olämplig situation bedömer man som mindre allvarligt!! På dispayen står det ju Service soon när man driver mot klipporna i hög sjö, som jag gjorde. Känns ju säkert, eller hur!?
  10. Saken gäller inte om VP-motorerna är bra eller dåliga! Det finns naturligtvis en hel del VP-motorer som är aldeles utmärkta. Vad saken handlar om är att Volvo Penta inte informerar om fel som de känner till och därmed äventyrar säkerheten. Du kommer säkert att hålla med den dag du råkar ut för ett motorstopp i hårt väder och att du sen får reda på att VP känt till felet hela tiden men inte informerat dig hur du kan undvika att hamna i en livsfarlig situation. Har i grunden samma motor i min XC90 som nu rullat två varv runt jorden. Inte ett fel! Nog bör man ställa större krav på en marinmotor, eller hur! Att stå och vänta på en bärgningsbil är lugnare än att driva mot klippor i hög sjö! Men du kanske är mer äventyrligt lagd?
  11. Det gäller att hålla sig till ämnet och läsa vad det gäller! Det gäller motorer byggda mellan 2005 och 2009/2010. VP vill inte tala om när de böt filterhållaren. En motor som gått 50 timmar är ju ny. Vi pratar om motorer som har några hundra timmar på nacken. Vp borde göra som VOLVO Personvagnar gör nu och återkalla alla dessa gamla motorer! Heder åt personbilssidan! Skam åt marinmotortillverkaren!
  12. Jag är och kommer att förbli en obekväm kund tills VP informerar alla med D3-motorn som har den felaktiga konsolen som orsakar motorstopp! Både myndigheter och jurister jobbar just nu med fallet så de kommer inte undan, var så säker! Detta har inget med kostnader att göra utan med säkerhet på sjön!
  13. Upprepningen beror inte på mig utan på att Volvo Penta vägrar svara och redovisa sanningen. Att man skall behöva koppla in andra personer är ju märkligt! Ett så stort företag måste ha några etiska regler, eller...? Fortfarande kommer kanske tusentals båtägare att i sommar åka ut på sjön utan att veta att deras gamla D3-motor kanske plötsligt stannar och de får felmeddelandet ELEKTRISkT FEL! Bogsering eller förlisning, bara att välja! Volvo Penta kan inte försvara sig med att de nu åtgärdat alla problem. Information till alla med de gamla D3-motorerna skall ut omgående!
  14. FORTFARANDE TIGER VP SOM MUREN: DE DÖLJER NÅGOT ALLVARLIGT!!
  15. NU HAR ALLA TILLFÄLLE ATT BESÖKA VOLVO PENTA MONTERN PÅ ÄLVSJÖMÄSSAN OCH FRÅGA VARFÖR DE INTE VARNAT ALLA MED D3-MOTORN ATT DEN KAN STANNA PLÖTSLIGT PGA ATT BRÄNSLEFILTRET INTE ÄR TÄTT OCH ATT DET STÅR ATT DET ÄR ETT ELEKTRISKT PROBLEM!! HELT OTROLIGT DÅLIGT AV VP ATT INTE INFORMERA SINA KUNDER OM DETTA PROBLEM SOM KAN FÖRSÄTTA ÄGAREN I EN LIVSFARLIG SITUATION!!
×
×
  • Skapa nytt...