AgatonSax
Medlemmar-
Innehålls Antal
70 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm AgatonSax
-
Placering
Löjtnant
-
Undvik om möjligt NmMarin. Då kommer du bli blåst flera gånger om.
-
Jag vill inte vara en dystergök och jag vet att jag terroriserat några trådar redan på det här temat. Jag blir bara så beklämd när jag läser sånt här gång på gång. Så slå en flukt här innan du skickar 600 000 SEK till någon okänd person i Florida. http://www.allabolag.se/5563722213 Ser sådär ut. Verksamhet startad 87, F-skattesedel saknas 0 anställda och 0 i omsättning. Gissa en gång vad som händer med din båt och dina pengar vid eventuell tvist... Senast ändrad av AgatonSax | 23 februari 2012 | 19:50
-
Trist Ncsts. Beklagar djupt. Felet är att man känner sig så jäkla dum efteråt. Skulle man berätta för nån på jobbet hinner man knappt avsluta meningen innan man blir utdömd som klantskalle. Bestraffningen blir alltså dubbel, först blir man upplurad så man knappt tror det är sant. Sen måste man gå och skämmas för närmsta omgivingen vilket klantärsle man var som köpte en hel båt osedd från Florida. Men det är en sjukdom. Bedragare saknar en grundläggande komponent som de flesta normala människor har, nämligen empati. De kan aldrig känna skuld och aldrig medlidande. De ljuger så de tror sig själva och lever kvar på en femårings nivå mentalt. Det de vill ha ska de ha oavsett konsekvenserna. Blir de påkomna så har de i första hand inte gjort något fel alls i sina egna ögon, i andra hand skyller de ifrån sig. Här är ett exempel på en annan lirare som gjort sig känd i flera kretsar än på Blocket. I stort sett alla forum där det köps och säljs har han figurerat och blåst folk. Han är bara 23 år och hans mamma är fullständigt förtvivlad. För han kan inte sluta. Såna här individer behöver massivt med vård. Inom psykiatrin menar många att psykopati inte kan botas. Det är därför som straff inte biter. De kommer fortsätta år in och år ut. Precis som boats.de tydligen fortfarande gör så sent som 2007. Senast ändrad av AgatonSax | 22 februari 2012 | 19:45
-
Men Windybåtarna är ju helt värdelösa!? I så fall köper jag nog hellre en Bayliner.
-
Finns ingen anledning att ta åt sig personligt som en liten flicka. Och med tanke på att en vanlig Svenssonbåt ligger och guppar vid bryggan 98% av säsongen kanske kvaliteten inte spelar sån där jättestor roll. För de 3 dagsutflykter gemene båtägare lyckas lura ut familjen på per säsong, kan båten ha alla fel i världen. Spela roll! (som Oleg sa). Senast ändrad av AgatonSax | 19 februari 2012 | 13:03
-
Så länge den inte kommer från Florida ska den väl funka hyfsat. Sen att man får kapa den heldragna pulpiten och sätta griptejp på det sluttande fördäcket, samt leta nere vid vattenlinjn för att hitta akterknaparna. Ja det är ju bara bonus! Toppa det med fuktdränkt heltäckningsmatta, 110v elscentral, fuktskadad luddtäckning på skott och tak. Sjövattenkylda törstig bensinar V8. Enkelkrets elsystem. Tres bien!
-
Westfjord och Flintstone: Det måste vara jobbigt att var en missförstådd ingenjör. Ni har ju rätt egentligen, synd bara att ingen orkar lyssna på er...
-
Jag har inte missförstått ett dugg. TS undrade om nyare båtar av Grand Soleil, Arcona, Dufour skiljde sig mot HR, Comfortina och Linjett. Till att börja med, om man med nyare båt menar Comfortina som slutade tillverkas typ 85, så vete fasiken om TS har koll på läget? Med nyare båt menar jag 2005 och nyare. Och från det årtalet skiljer sig skroven inte sådär jättemycket åt mellan en Dufour och en HR. Men alla kan ha olika preferensramar. En 26 år ny segelbåt kan kännas sprillans bredvid en hemmalaminerad oneoff från 79, där typ allt är glad-amatör-monterat. Och i ärlighetens namn: Så länge man inte tappar kölen, trampar genom däck eller blir direkt blöt i bingen, eller att de halvsneda spridarna släpper helt. Ja då är det ju bara att köra på...
-
Men herregud, menar du allvar med detta? Alubatar, glöm allt ovanstående och döp båten till vad du vill! Mamma mia.
-
Snyggt hantverk! (men det blir litet raggarbåt över den va?)
-
OBS att 6110 är i princip samma båt som 64 (numera 65) 6110 är 6,1 meter 64DC är 6,2 meter. Båda väger runt 1100 kg. Jag skulle gå på 6110 lätt i förhållande till 59dc som bara väger 700kg, en betydligt fladdrigare båt alltså, även om den funkar helt ok för 4 pers.
-
Helt ok för mig.
-
När jag servade motorn passade jag på att be dem lufta hydralstyrningen. Han anslöt slangar till båda luftningsnipplarna till en kompressorgreja och snurrade ratten fulla utslag gång på gång. Tydligen luftade den ur systemet på något vänster. Är nu 0,0 glapp. Men det kommer säkert tillbaks så småningom. Senast ändrad av AgatonSax | 15 februari 2012 | 13:07
-
Jag är inte ett dugg bitter. Har dock själv ägt en 80-tals segelbåt som jag fick fixa till på ett 70-tal punkter. Och den var ändå i relativt bra skick innan. Inse att båtar slits med åldern, att harva runt med en bil från 80-talet är väl inget en normal familjepappa skulle få för sig? Men en gammal båt går tydligen bra. Jag har för övrigt ägt ett tiotal båtar i olika storlekar, så ja jag har viss koll. Aldrig i livet jag skulle gå och köpa en 35-37 fots segelbåt från 80 eller ännu värre 70-talet. Spelar ingen roll hur billig den är. Men alla olika, gillar man att byta 10-20 grejor per säsong på båten så kan det vara en strålande idé att köpa en så gammal båt. Alternativt man är glad att den flyter, räcker för mig typ. Senast ändrad av AgatonSax | 15 februari 2012 | 12:52