flipperjanne
Medlemmar-
Innehålls Antal
75 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
4 NeutralOm flipperjanne
-
Placering
Kapten
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Hej tack för svar ja jag läste tidigare i tråden att någon upplevde temperaturvisningen väldigt oprecist! Det kan jag leva med är alltså dessa nyare värmare konstruerade så dem ska gå konstant och sedan reglera sig själv för sänkt / höjd effekt efter behov? jag hade förväntat mig en ”dummare” funktion lika min gamla flygt värmare som stängde av sig när börvärde uppnått
-
Hej ni som köpt heatronix kanske kan hjälpa mig med hur displayen funkar jag har lyckats ställa in den till temperaturstyrning i menyn finns en grader inställning som går att höja - sänka . Borde vara börvärde? sen finns det en grader temp meny som har stått på 27grader, nu visar den 25grader. Alltså ärvärdet? i båten är det nu 21 grader enligt min digitala tempmätare sitter den Styrande tempgivaren i displayen? Visar isf ~4grader för mycket när brännaren är igång så höjs den inte mer än till 27grader har jag ens förstått den där enheten?
-
Förstår tyvärr inte vad du menar vad är felet? Startar inte motorn? Går den dåligt?
-
prova thinner man får helt enkelt prova sig fram med olika lösningsmedel, funkar olika bra från fall till fall annars -mekaniskt avlägsna geggan
-
menar du insprutningspumpen? och isåfall varför ska du serva , rengöra den?
-
Även ena klipset till locket saknas
-
Någon som köpt tank till en sån här motor tex via ebay? har alltid haft problemet att den vid regn tagit in vatten i tanken skulle se över tanklocket och ser att gängorna i tanken är nästan borta se foton
-
Tyvärr är 25k ”billigt” i detta sammanhang köper du något beggat på ebay så är risken stor att den är i lika dåligt skick kolla den 10 siffriga bosch numret och skicka det i ett pm till mig
-
Prata med din lokala bosch verkstad ett annat tips är att fråga dem auktoriserade penta verkstäder vissa bilmekaniker har grejer för det också då den bosch ve pumpen sitter i många personbilar du bör ha med dig någon som har gjort monteringen förr , det är lite trixigt finns en del guider på youtube som du kan kolla edit googla efter bosch ve pump timing finns jättebra youtube videos sen kollar du i ad41 verkstadshandboken inställningen
-
Varför har du lossat den? finns steg för steg instruktion i verkstadshandboken du behöver ha en mikrometerklocka och en speciell förlängare till den även en passande stoppinne till svänghjul dem verktygen behövs
-
Gör leakdown test sök på youtube då kan du lyssna dig fram till var luften pyser ut Edit. du behöver inte göra så avancerat som det beskrivs på internet, det är ju redan känt att du har läckage. Att mäta mängden läckage är ointressant gör en adapter med tädstiftgänga - tryckluftssalngen trycksätt och lyssna/känn dig fram till var det pyser ut luft
- 124 svar
-
- 1
-
händer samma sak om du startar kompressorn på tomgång genom att aktivera kickdown givaren på inspr pumpen? prova sedan att ta loss båda kablarna till kompressorn och gör samma test med kickdown
-
startar kompressorn? när du varvar motorn i friläge hör du att kompressorn viner vid 1700rpm ? varvtalsgivaren löser inte ut några säkringar, så den kan du hoppa över du kan aktivera kompressorn också på tomgångsvarv genom att lägga på en skiftnyckel eller liknande metallverktyg på kickdown sensorn på insprutningspumpen för att testa
-
Exakt bränslet finns där oavsett
-
Det som i folkmun kallas för rökbegränsare är i själva verket en vakumventil som skjuter på mer bränsle vid övertryck, oavsett kompressor eller turbo sätt in en brytare på en av trådarna till magnetkopplingen , då aktiveras inte kompressorn. så har vi gjort på kad42,43 blir då i princip samma effektkurva som ad41