Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025

Karbonpapper

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    16
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Karbonpapper

  • Placering
    Kadett
  1. Ser om jag kan få liv i denna tråd då jag inte haft tid med båten under en längre tid dock kvarstår problemet då jag inte gjort nåt ännu. Kan det vara knacksensorn som gör detta ? Tacksam för svar
  2. Hej ! Det är definitivt en EST distibutor enl dina bilder på sidan 5.
  3. Tack för info, du verkar ha koll kring tändningstekniken. Jag kollar i helgen efter mer precisa uppgifter vad jag har.
  4. Jag har lyssnat på ditt missljud och det är inte samma som jag hade då jag hade vevlagerpaj det var ett mer distinkt knackande ljud jag hade, ditt ljud låter mer som rassel, jag har inte lästa alla inlägg men har du samma kraft trots ljudet ?
  5. Som avslut på tråden vill jag säga att jag i somras köpte ersättningsblock. Vevlager och en kolv var defekta samt att det fanns en del korrosion från Florida tiden. Ber om ursäkt att jag inte avslutat tråden tidigare.
  6. Jag har en mercruiser Vortec 350 med förgasare (indmar) och det är nåt som inte lirar med tändningen. Vid tomgång står den på 10 grader och den ska då vid max varv nå ca 20 grader el mer har jag hört, jag kommer till 14, jag får alltså inte ut max jag vet inte vad det ger men hört att det är ganska många hästar jag saknar pga detta. Max varv är dessutom 4000-4200 på maskin. Det känns som att jag inte får ut optimal kraft och ska man åka dyrt vill man ha ut max.Jag har naturligtvis hört runt och det finns de (1 person) som säger att det är ett problem med indmar kring detta och köpa original mercruiser Thunderbolt kan kanske lösa problemet, ganska dyrt att köpa och prova .. tycker jag Finns det nån som har löst ett sådant problem eller har info så jag kan börja kolla runt inför nästa säsong ? Tacksam för svar
  7. Utan belastning i friläge går maskin hur fint som helst, provat hastigt upp till 3000 rpm. Om det nu är sådant glapp i lagringen borde det inte låta även utan växel i ?
  8. Ska titta på det i helgen finns mätare, det enda jag säkert kan säga att knackandet ökar med varmare motor. Om det är vev och el ramlager paj är det värt att byta def lager eller ska man titta på ersättningsblock som sagt den är ju inte i mina ögon så gammal
  9. Hur skulle trycket då bete sig hoppa och fara eller allmänt lågt eller högt.
  10. Killen som sa att det kunde vara vevlager är en båtmotormekaniker och jag tror säkert att han är kompetent det är bara jag som tycker att det låter orimligt.
  11. Hej ! En lite fråga om detta är normalt Jag har en motor från -00 med 220 timmar på nacken sjövatttenkyld. Kan man redan ha begynnande lagerhaveri nu har jag inte haft den hela tiden men jag tar för givet att oljebyten varje år har skett. En kille sa nämligen att det lät som vevlager typ höll på att ge upp. Duktigt knackande vid gaspådrag, känns lite tufft att renovera eller byta motorn efter 220 timmar tycker jag iaf, men jag är ingen motormek. Vore tacksam om jag kunde få lite respons på om detta är helt normalt.
  12. Har fått en massa bra input att jobba med, återkommer om 2 veckor med ett hoppas jag.
  13. Hej och tack för kvalitativ input. Jag är förstås inte 100 på att den spikar det var länge sen jag meka med bilmotorer men det påminner om det ljudet fast inte lika hårt mer som kavitation. Jag ska naturligtvis tanka 98 nästa gång det kommer tyvärr dröja men det måste provas, tändförställningen skall testas till nästa helg hoppas jag. Ska även kolla upp fördelaren ! MEN om det inte skulle ge något resultat, vad kan det isåfall vara, min kunskap tar liksom slut vid dessa två alternativ.
  14. Hej ! Du har rätt i att det kom plötsligt och jag kan inte knyta det till en tankning. Och jag håller med dig att knackning borde komma när man segdrar och inte går lätt och maxar. The search goes on..
×
×
  • Skapa nytt...