Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025

mrpipen

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om mrpipen

  • Placering
    Kadett
  1. Tack för infon. Kanske Suzuki tog i lite med munstyckena, därför den går lite fett.
  2. Tack för länken. Var mer avgaspuffar den skicka iväg ibland. Läst lite där och kom fram till att jag kanske har förstora munstycken pga för fett bränsle blandning. Men risken med att byta ner sig vad jag förstod kunde få stora konsekvenser. Motorn har ju haft denna setup sen -88 så tror den får fortsätta med denna. Tack för tipsen
  3. Då vet jag det. Bakskjuter gör den på tomgång dock inte överdrivet ofta utan ibland. Vid tomvarvning så går den fint upp i varvet, kan dock inte säga hur den går under last ännu pga is. Så det är bara nr:4 som ställer blandningen mellan luft/bränsle. Blir ju inte så svårt att justera motorn då eller?
  4. Har skruvat isär allt och rengjort förgasaren. Så skruvar 13, 19 och 2 ska bara dras fast lätt, ingen justering där alltså? Motorn startar väldigt lätt och går på tomgång dock bakskjuter den ibland. Tändstiftena blir väldigt blötta när man kört på tomgången en stund så skulle försöka justera ner bränslet lite. Ska testa att justera lite på skruv 4 så får jag se, tomgångsstoppet har jag inte rört något.
  5. Hej. kan någon vänlig själ beskriva hur man grund inställer förgasaren på denna modell + justerar in den sen. Vilka skruvar som gör vad och hur. http://www.danssouthsidemarine.com/assets/layouts/main_layout/parts/DT20%2886-88%29.pdf#page=6
  6. Hej. Ny här. Tänkte kolla med er vart man får tag på reservdelar till en gammal suzuki 20dt utombordare. (online affärer) Har nyligen köpt en båt som stått stilla på land i ca 7år. Startar och går nästan rent, men måste nog byta bränslefilter och impellern innan längre turer. Mvh Marcus
×
×
  • Skapa nytt...