Gå till innehåll
tisdag 04 mars 2025

Mlidmer

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Mlidmer

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Undrar om någon har koll på flottörjustering solex 44phn3? Var/hur man ska mäta och vilket avstånd det ska vara. Förgasarna sitter på en AQ140. Mvh Mikael
  2. Hej igen! Har nu kabelskoat om kablarna med positivt resultat, Motorn startar betydligt lättare men har inte hunnit testa ytteliggare. Undrar lite över förgasarinställningar med, Nu är dom grundinställda enligt boken brukar det funka någorlunda eller hur ska man gå tillväga för att ställa dom bra? /Mikael
  3. Lånar tråden. Undrar över det här med 3ohm över förkopplingsmotstånd och spole jag har 7,5ohm. Har även mätt dom separat och dom är ca 3,5. Vi pratar nu original system med brytarspetsar (AQ 140) Har problem med att få utslag med strobblampan och undrar om det kan ha något med saken att göra? /Mikael
  4. Kollade lite snabbt förut på kablarna vid tändspole och brytarspets något ärjade ska kabelskoa om dom sen och även titta över brytarspetsarna igen med ett rengjort bladmått. Men nu är det ju faktiskt fint väder så nu blir det sjön, (I annan båt) återkomer senare i ärendet, Tack så länge. /Mikael
  5. Motorn började bete sig konstigt för ca 3 år sen så minnet sviker endel i exakt hur det började. Men motorn gick bra på tomgång och den svarade bra på gas på land men i vatten när den blev belastad så blöddrade den vid gaspådrag och baktände. När vi började kolla på tändningen så hadde vi probem att få strobboskåplampan att reagera på låga varv var tvungen att varva motorn för att få utslag, Dåligt kräm fram till stift? har samma problem idag. Vi hittade också att det var ett hål i mellanvägen i kyllimpan bak den är nu bytt. Motorn blev också svårstartad och vi hittade då att om man kopplade bort varvräknaren så startade den lätt och gick en aning bättre. Idag när vi testat så har tändningen varit konstant men stiften sotar igen och gnistan hoppar till gänggodset om ni förstår vad jag menar, Kan det bero på sotet? Vi har mätt spolen =12v, Vi har också provat direktmata från batterit ingen skillnad. Testkörde i sjön förut och första repan baktände han men provade strax därefter och då gick han att varva ur och båten planade för första gången på länge, sen börja han läcka olja från ventilkåpan så det blev inget mer testat.
  6. Ja och jag gjorde det precis nu igen 0.40 som det står i boken. Jag antar att boken stämmer eller brukar man ställa på något annat värde?
  7. Problemet: Motorn tänder lite som han själv vill och när han väl tänder är det en väldigt svag gnista. Saker som är bytta: Brytarspetsar Kondensator Tändspole Rotor Fördelarlock Tändkablar Tändstift /Mikael
×
×
  • Skapa nytt...