Motorn började bete sig konstigt för ca 3 år sen så minnet sviker endel i exakt hur det började. Men motorn gick bra på tomgång och den svarade bra på gas på land men i vatten när den blev belastad så blöddrade den vid gaspådrag och baktände. När vi började kolla på tändningen så hadde vi probem att få strobboskåplampan att reagera på låga varv var tvungen att varva motorn för att få utslag, Dåligt kräm fram till stift? har samma problem idag. Vi hittade också att det var ett hål i mellanvägen i kyllimpan bak den är nu bytt. Motorn blev också svårstartad och vi hittade då att om man kopplade bort varvräknaren så startade den lätt och gick en aning bättre. Idag när vi testat så har tändningen varit konstant men stiften sotar igen och gnistan hoppar till gänggodset om ni förstår vad jag menar, Kan det bero på sotet? Vi har mätt spolen =12v, Vi har också provat direktmata från batterit ingen skillnad. Testkörde i sjön förut och första repan baktände han men provade strax därefter och då gick han att varva ur och båten planade för första gången på länge, sen börja han läcka olja från ventilkåpan så det blev inget mer testat.