Gå till innehåll
fredag 15 november 2024

Anushka

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Anushka

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej alla Delta ägare! Jag är en nybliven ägare till en fin delta 17 dc. Problemet är att den saknar dynor till ruffen. Är det någon som har någon aning om vad nya kan kosta? bara på ett ungefär? Planen är egentligen att sy dynor själv men just nu står den på marinan och det kommer ta ett tag innan jag får ut den så att jag kan börja måtta. Vet någon vart man kan få tag på mått(mall)/någon som har erfarenhet av att sy till denna båt? Krångligt? Lätt? Har tidigare bara sytt dynor till vår gamla crescent 50. Är lite newbie i båtvärlden så inte hundra (sambon som har mer pejl) men det är en Delta 17 Dc, 1980-års modell. Se bilden helt enkelt (självklart mottages tips och hjälp från alla båtägare) Tack på förhand! Senast ändrad av Anushka | 28 februari 2012 | 13:20 Senast ändrad av Anushka | 28 februari 2012 | 13:20
  2. Tusen Tack för svaren! Dock är motorn fortfarande död... Detta har vi gjort: Tagit ut stiften och kollat gnista - finns ingen Vi har testat med andra stift - Fortfarande lika död Ohmmätt tänddosorna - båda ligger på 250 ohm Mätt båda kablarna som går till tänddosorna -Får mellan 0,5 - 1,5 volt Mätt upp avstägningsknappen så att den fungerar - vilket den gör Sprutat startgas och testat och dragit runt motorn - startar ej Tagit loss svänghjulet för att kolla spolar och sånt som sitter på tändplattan - ser inget fel? Det finns inga brytarspetsar i den här typen av motor. Vet någon hur man ska mäta upp spolar och sånt? Går det? Tar gärna emot mer förslag och tips på vad det kan vara. Börjar bli lite frustrerad
  3. Hej! Hoppas verkligen med tips och hjälp angående detta problem. (ny här, och ny båtägare) Köpt en båt i höstas som har en Evinrude 30hk år -90 med dragstart. Funkade hur bra som helst i höstas utan några problem. Sedan har den stått. Nu är den tvärdöd. När man försöker dra igång motorn så känner man att det finns kompression och att motorn snurrar runt. Soppa verkar komma fram till förbränningsrummet men det verkar som att det inte finns någon gnista på tändstiften. När vi köpte den i höstas så sa säljaren att tändstiften nybytta. Bränsleslang är bytt. Ny fräsch soppa. Vad kan problemet vara? Vet någon vart man kan få tag på ett elschema för denna motor? Tacksam för alla tips man kan få!
×
×
  • Skapa nytt...