Tack för tipsen!
nu har felsökningen fortgått och något mycket spännande har inträffat. Vi började med att på nytt kolla om det fanns gnista och det fanns det inte. Vi gick bakåt, från tändstift, tändkabel, spole, CDI och till stator och hittade inget. Vi lossade då på nytt flera delar och kontrollerade om vi visuellt kunde hitta några fel. När vi fått allt på plats igen mätte vi på nytt och hittade ström från statorn och helt plötsligt hela vägen fram till stiften! Vi har hela tiden mätt med bl a tändinställningslampa och spänningsmätare mm men vad som var felet har jag ingen aning om??? Eftersom det nu finns gnista försökte vi naturligtvis starta den men den är otroligt svårstartad. Vi saknade startgas och det var först efter att hällt lite bensin rakt i cylindrarna som den startade, och då startade den direkt. Tyvärr dog den mer eller mindre omedelbart när den fick bränsle den riktiga vägen. Har ni någon aning om vad det kan vara som gör den så tjurig? Är det för mycket olja eller för dåliga stift? Med rent bränsle i cylindrarna startar den direkt men efter det klarar jag inte av att hålla igång den oavsett hur jag gör. Kan oljan vara problemet? Bensinen är helt ny. Det hela tog en väldigt oväntat vändning men det känns bra att den startade men nu gäller det ju att få den att gå också. Redan tidigare var det problem att få den att gå på tomgång. Tack för fortsatta tips!